Eerste week van een nieuwe reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Eerste week van een nieuwe reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Eerste week van een nieuwe reis

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

17 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

De laatste keer dat ik een reisverslag op waarbenjij.nu schreef is alweer 3 jaar geleden. Nu ben ik begonnen aan een nieuwe reis, en hierbij is mijn eerste verslag.

Ik ben 12 oktober vertrokken vanaf Amsterdam naar Bangkok met een tussen stop in Moskou. Om half 9 's ochtends, locale tijd, kwam ik aan in Bangkok.

Ik was ontzettend moe van de reis dus ik heb de eerste dag vooral gevochten tegen m'n slaap. Ik ben een beetje rond gaan lopen rond Ko San Road. Dit blijft altijd leuk, ik kan me nog steeds verbazen wat je daar allemaal kan kopen en wat er allemaal gebeurt om je heen als je even op het terras zit.

Een hele tv opname het was een klucht om te zien. De presentator was het in ieder geval helemaal zat.

De volgende dag ben ik over de Cho Praya rivier gaan varen. Deze rivier is een belangrijke doorgang van Bangkok en de manier om er doorheen met openbaar vervoer te reizen.

Het grote paleis Wat Arun en de Wat Pho (tempel) liggen ook aan deze rivier. Dus ben ik toch nog maar een keer naar het grote paleis en de Wat Pho geweest. Onlangs dat dit al de derde keer is blijft het indrukwekkend.

De volgende ochtend kreeg ik mijn visum voor Vietnam dus daarna ging ik naar Ayuttha met de bus. De buschauffeur dropte me gewoon ergens aan de kant van de weg na een klein stukje te zijn rond gelopen toch maar een tuk tuk chauffeur gevraagd me naar het toeristencentrum te brengen.
Ik moest even onderhandelen, maar dan had ik ook een kamer. Mijn kamertje is bij de eigenaar in de woonkamer.

Ik ging een fiets huren en de tempels bekijken. De tempels waren prachtig. Ik ben er echt even gaan zitten om te genieten van het uitzicht.
Het was zeker de moeite waard om hierheen te gaan. De tempels zijn verwoest door het Birmezen maar toch is het nog heel indrukwekkend.

Toen ik terug ging fietsen was ik helaas helemaal verdwaald. De mensen aan wie ik de weg vroeg zeiden allemaal wat anders. Al snel werd het donker, maar uiteindelijk heb ik het toch gevonden, dat was een enorme opluchting.

De volgende dag ging ik op de fiets naar de Floating market. Dit viel best wel tegen en ik had er meer van verwacht. Een stukje verderop lagen er drie tijgers in een kooi. Het was me al eens verteld dat het tegen viel maar ik wou het toch zelf bekijken. Dus ik ben maar weer terug gaan fietsen en heb hier in de buurt nog wat rond gefietst.

's Middags ben ik even gaan afkoelen in het zwembad. Ayuttha is een leuke plek: het leuke is dat overal in de stad tempels staan dus een stukje fietsen is altijd een verrassing je weet nooit wat je tegen komt onderweg,
zo kom je een paar olifanten tegen en zo weer een tempel.

Wat mij opviel is dat er best een hoop mensen slecht Engels spreken maar dat ze altijd hun best doen om je toch verder te helpen.

Morgen ga ik met de bus naar Sukhothai. Ik ben benieuwd wat me daar te wachten staat.

Veel liefs jennifer

  • 18 Oktober 2015 - 10:13

    Nelly:

    Hoi jen,
    wat een verhaal...klinkt weer heel erg leuk(op het verdwalen na). Zij daar ook nederlanders? Ben nog ff wezen googlen waar je precies zit ziet er goed uit. Heb inmiddels begrepen dat je Linds en je vader heb gesproken dat is mooi. Volgende keer ben ik ook van de partij moest helaas werken. Nadat je maandag ben vertrokken is het hier een stuk kouder geworden (hier en daar zelfs nachtvorst). Je zit daar dus een stuk beter. Veel plezier daar en ik spreek je snel. Liefs vanuit een koud Wormer

  • 18 Oktober 2015 - 22:41

    Corry:

    Ha Jennifer, leuk om je belevenissen te lezen! Als Boris hoort dat je tijgers hebt gezien en olifant wil ie er ook heen

  • 18 Oktober 2015 - 22:57

    Annemarie :

    Fijn dat je goed bent aangekomen vriend! Heel veel plezier daar en voorzichtig! Hoop snel weer van je te lezen.. Dikke kus van ons!!

  • 19 Oktober 2015 - 12:47

    Remco:

    Hey jen,

    Wat leuk om te lezen. Net je verhaal voor gelezen aan wat cliënten die je toch wel missen en toch wilde weten hoe het je allemaal gaat daar. Lees dat je ook Vietnam gaat. Als je naar Hoi An gaat laat me even weten. Vriendin van me woont daar. Wie weet kan ik nog goede slaapplek voor je regelen dan.

    Gr Remco

  • 20 Oktober 2015 - 13:31

    Johan Los:

    Hallo Jennifer,

    Mooi verhaal weer en ook spannend, je heb al weer veel ervaren. Kijk uit naar de volgende belevenissen.
    Gr van ons allen.

  • 20 Oktober 2015 - 17:07

    Ineke Korver:

    Leuk te lezen dat je weer op avontuur bent. Super! We blijven je zeker volgen, veel plezier en doe voorzichtig!
    groetjes de Korvertjes

  • 21 Oktober 2015 - 15:50

    Madelon:

    Heeey Jen,

    Jouw verslag brengt weer een grote glimlach op mijn gezicht! Wat schrijf je toch boeiend, wat een verhalen ook, ik zit er helemaal in, leuk hoor. Zelfs even spannend met het verdwalen... Gelukkig kom je altijd weer goed terecht. Ik blijf je volgen, leuk! Veel plezier en mooie avonturen nog hè.

    Veel liefs van Madelon

  • 22 Oktober 2015 - 15:11

    Marga En Cock:

    Hai Jen, wat een belevenis en wat leuk om dit allemaal te lezen. je hebt inmiddels al wel weer wat meegemaakt maar goed alles goed afgelopen gelukkig.
    wij wensen je nog heel veel plezier en kijk uit he we willen je wel heelhuids terug zien.\
    groetjes van ons

  • 26 Oktober 2015 - 08:20

    Gerda:

    ola jen wat een avontuur weer ik blijf het leuk vinden om al je avonturen te lezen geniet ze.

    xx gerda

  • 27 Oktober 2015 - 16:42

    Lieneke En Jan Udo:

    Hallo Jennifer,

    Wij hoorden van je vader en moeder dat je weer op pad bent. Wat ben je toch avontuurlijk, een echte globetrotter. Wij zijn weer erg benieuwd naar wat je allemaal beleeft en naar je foto's. Kom weer veilig terug.

    Groeten van ome Jan en tante Lien

  • 31 Oktober 2015 - 15:25

    Saskia En Clienten:

    Wat leuk om je verslagen te lezen. We missen je. Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 22370

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: