Sukhotai, Chang Mai en Pai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Sukhotai, Chang Mai en Pai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Sukhotai, Chang Mai en Pai

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

01 November 2015 | Thailand, Sukhothai

Hallo allemaal,

Na een, voor mij gevoel super lange busreis, kwam ik aan in Sukhothai. Onderweg viel het mij al op dat het steeds groener werd.

Ik werd hartelijk ontvangen in het guesthouse waar ik ging slapen, er was zelfs een warme douche!

De volgende dag ging ik naar het historische park in Sukhothai. De ruïnes daar waren eerlijk gezegd nog mooier dan die van Atthaya.

Ik ontmoette een Duits meisje met wie ik daar samen heb rondgefietst.
's Avonds hebben we heerlijk Thais gegeten op de markt. Tijdens het eten kwam er een Thaise man die de Duitse taal wilde leren (Nederlands vond hij te moeilijk). Later kwam er ook een Pools stel bij ons aangeschoven.
Zo hebben we tot laat gezellig gezeten.

De volgende dag namen we de bus naar Chang Mai. Daar hebben we rond gelopen en tempels bekeken. Op de gezellige markt in Chang Mai kan je, net als in de rest van Thailand eigenlijk, ontzettend goed shoppen.

De volgende dag ben ik met de bus naar een tempel geweest vanuit daar had je een goed uitzicht over de hele stad.

Die middag heb ik een trekking geboekt en de volgende ochtend werd ik opgehaald. We reden eerst naar een voedselmarkt. Je kon er de gekste dingen kopen, zoals insecten maar ook levende vissen (die nog geslacht moesten worden). Natuurlijk, toen ik keek, sprong er een vis omhoog.

Uiteindelijk startten ons wandeling naar de jungle. Het eerste stuk was ontzettend zwaar, vooral het omhoog klimmen en de warmte. Eenmaal boven werd het steeds mooier. Na een paar uur kwamen aan bij onze hutjes en hebben we samen met de Thaise mensen het eten gemaakt wat de gids had gekocht op de markt. We hadden een gezellig groepje met 1 Belgisch meisje en 3 Duitsers. We sliepen in de hutjes letterlijk op de grond tussen de beestjes dus het was niet heel comfortabel maar zeker een belevenis.

De volgende ochtend zijn we naar een waterval gewandeld waar we hebben gezwommen. Na een lange wandeling kwamen we aan op de olifantenboerderij en konden we net nog een paar longneckes vrouwen zien (ik geloof alleen niet dat dit echt is). Rond een uur of 16:00 kwamen we aan bij het eind en daar was ik wel heel blij mee want mijn voeten begonnen al behoorlijk pijnlijk te worden, om 17:00 uur was ik weer terug bij de hostel. Al met al was dit weer een hele belevenis zeker leuk om mee te maken.

Chang Mai is een ontzettend leuke stad en veel rustiger dan Bangkok. Er hangt een relaxte zweer, er is veel te doen en er zijn veel backpackers.

De volgende ochtend ging ik met een minibusje naar Pai. We hebben daar een scooter gehuurd en rond gereden. Het scooter rijden was wel even wennen want ik rijd eigenlijk nooit op een scooter. Bovendien rijden ze hier links, dus dat is ook nog wennen. Toch is een scooter ideaal om deze prachtige omgeving te bekijken. Je hebt bergen, rijstvelden, watervallen en hotsprings.

Pai zelf is een klein en erg leuk dorpje. Je hebt er veel barretjes, een leuke markt en natuurlijk weer ontzettend lekker eten. In Pai is alles relaxt en het dorp geeft je echt een vakantiegevoel.

Nu zit ik op het busstation te wachten op me bus naar Chang Rai. Hoe dat is en wat ik daar ga beleven lees je in mijn volgende reisverslag.

Liefs Jennifer

  • 01 November 2015 - 18:04

    Corry:

    Hee Jen, wat een boeiende verslag alleen die beestjes brrr, dat slaapt toch niet echt lekker ;(
    De Longneckes bestaan echt, ik heb het wel even opgezocht want ik dacht eigenlijk dat het een afrikaans volk was. Maar nee, ze horen tot de stam van de Karen die in de bergen van Thailand, laos en Myranmar wonen. Ze vormen met ongeveer 7.000 personen het Padaung volk, waarvan de vrouwen vele halsringen dragen, waarmee ze hun nek 'oprekken' door onder andere de schouderbladen en ribben naar beneden te drukken. Nou, ik draag liever een sjaaltje :).

  • 03 November 2015 - 08:28

    Marieke Honingh :

    Lieve Jen, wat geweldig om dit te lezen. Zo kun je mensen toch een beetje mee laten genieten van alle gebeurtenissen, de verbluffende natuur en de mensen die je daar ontmoet. Wat een respect dat je dit avontuur weer aan bent gegaan. Je kan al een hoop afvinken op de wereldkaart ;) . Heel veel succes en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen van de nieuwe plaatsen die er nog aan komen deze reis. Geniet ervan xx Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 22366

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: