Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

07 November 2015 | Laos, Luang Prabang

Hallo,

Mijn laatste reisverslag eindigde in Chang Mai, waar ik op de luxe bus wachtte die mij naar Chang Rai bracht. De busreis duurde 4 uur en was erg mooi met het al het groen wat ik zag.

In Chang Rai is ben ik eerst een beetje rondgelopen. Het is een klein stadje, dus al snel heb je de meeste dingen wel gezien. De dag erna was superleuk. Ik heb een scooter gehuurd en ben ik naar de White tempel, Blackhouse en een long necks village geweest. Dat toeren op een scooter bevalt me prima.

Voorlopig was dat mijn laatste avontuur in Thailand, de dag erna heb ik namelijk de bus gepakt naar het volgende avontuur: Laos. Voor het kopen van een visum moest ik met de bus over een friendship bridge. Nadat ik dit gedaan had ben ik met de tuktuk naar het plaatsje Hauy Xai gegaan om met een slow boot over de Mekong Rivier te varen.

De rivier is prachtig maar, maar de vaart is wel een lange zit. We vaarden naar het kleine plaatsje Pak Beng. Onderweg werden er wat locals opgehaald die van alles bij zich hadden. Zo was er een vrouw met een dode rat hadden, hadden ze levende kippen in tasjes en een paar varkens in een rieten kooi. Je kan begrijpen dat er eind van de dag wel een behoorlijk vies luchtje in de boot hing.

Ondanks dat was het een leuke ervaring. Tijdens de mooie landschappen die ons voorbij gingen speelden we spelletjes met andere backpackers.
Na twee dagen met elkaar op een boot te hebben gezeten was het zo gezellig dat we besloten om met de grote groep verder te gaan in Luang Prabang

De eerste avond in Luang Prabang was er een groot Halloween feest, maar helaas was het feest al afgelopen toen wij daar aankwamen. We hoorden dat er verder op ook een feest was, dus wij gingen daar met de tuktuk heen. Het bleek een bowlingbaan dus huurden we een baan en gingen midden in de nacht bowlen het was erg gezellig en de meeste mensen van de boot waren ook op de bowling baan.

Ik ben 2 nachtjes gebleven in Luang Prabang. ik heb hier een ontzettende mooie waterval gezien, een grot met wel 4000 boeddha beeldjes, waarvan sommige wel 300 jaar oud waren, en een mooie zonsondergang boven op een heuvel.

's Morgens bij zonsopgang lopen de monniken door het dorp met mandjes en de lokale bevolking doet dan eten in hun mandjes. Luang prabang is een ontzettend leuk plaatsje met veel cultuur. Het eten op de markt is ontzettend goedkoop en erg lekker en de natuur is heel mooi.

Die avond heb ik de slaapbus gepakt naar Vientane. In de bus heb ik heerlijk geslapen omdat ik die ochtend al om 5 uur naast mijn bed stond om de monniken bij zonsopgang te zien.

Ik kwam de volgende ochtend rond 06:30 uur in Vientana aan. Dat was lekker op tijd en ik kon mooi de stad verkennen. Ik ben eerst naar het Boeddha park geweest. Hier staan wel 300 boeddha beelden. Het was erg leuk en indruk wekkend om te zien maar ook wel een beetje eng want er zijn ook van die enge doodshoofden bij. Ik nam dezelfde avond weer de slaapbus naar Pakse.

Dit was weer een hele andere soort slaapbus ik kwam in een soort cabine terecht waar ik samen met een Chinees meisje sliep. Door alle drukte van de afgelopen dagen viel ik bijna direct in slaap en 's morgens rond 07:00 uur arriveerden we in Pakse. Een kwartiertje later zat ik in de volgende bus op weg naar de pier van de 4000 eilandjes.

Om dit te zien vaarden we naar het eiland Don Dit. Er zijn hier letterlijk 4000 eilandjes . Ze rekenen alle rosten en struiken in het water ook mee tot een eiland. Het leuke van deze eilanden is dat je van het ene eiland zo naar het andere eiland kan fietsen, de lokale bevolking tegen komt die in de rijstvelden aan het werk zijn, onderweg een hoop loslopende buffels en kippen tegenkomt en er ontzettende mooie watervallen en leuke strandjes zijn.

Na 1 dag heb je eigenlijk alles al gezien. De meeste mensen komen hier om te relaxen en je zit veel mensen in hangmatten. Relaxen vind ik een beetje zonde van me tijd, dus vertrok ik alweer na 1 nachtje slapen.

Ik vind de natuur in laos echt heel mooi, misschien nog wel mooier dan in Thailand. Het betalen is lastig en goed reken werk 10000 kip is ongeveer 1 euro dus ik ben ook nog even miljonair geweest.

Ik besloot om de volgende dag aan m'n nieuwe avontuur te beginnen, dus kocht ik een buskaartje voor Siem Reap (Cambodja). Na een nacht heerlijk geslapen te hebben in een gewoon bed en niet in een bus, gaf ik m'n laatste kip (de munteenheid van Laos) uit aan een ontbijt.

We werden opgehaald met een boot waarna we mee naar de pier gingen. We moesten een half uurtje rijden om een visum te kopen, en even later stonden we in Cambodja.

Toen begon het wachten op de bus waar we mee verder gingen. Na ongeveer 2 uur kwam er een bus na 1,5 uur rijden moesten we overstappen op een andere bus, dus dat werd weer wachten. Nu ik dit schrijf zit ik in een mini busje met 14 mensen en al onze backpacks en het is erg krap, warm en het lekt Bovendien zegt de chauffeur dat het nu nog 5 uur rijden is, dus dat word een latertje vandaag.

Veel liefs, Jennifer

  • 08 November 2015 - 15:02

    Ineke Korver:

    Zo Jennifer dat zijn weer veel avonturen en reiskilometers, ontzettend leuk om je zo te volgen, ik hoop dat je ook nog mogelijkheden hebt om foto's te plaatsen. Nog veel plezier!
    groetjes van de (ex)buurtjes Korver Arno en Ineke

  • 08 November 2015 - 19:33

    Corry:

    Dat doe je goed, zo veel mogelijk willen zien! Prachtige foto's, indrukwekkend vond ik de tuin met al die grote Boedha's. Fijn hoor dat we zo mee kunnen genieten!

  • 10 November 2015 - 20:56

    Cock Enmarga:

    Jennifer, jeetje wat een belevenissen allemaal. Leuk hoor om dit te lezen. Gezellig he met zo.n groepje, lekker genieten nu het nog kan. Hier is alles oke dus blijf maar lekker weg, ha, ha. Heel veel plezier en let op jezelf, groetjes cock en marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 22364

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: