Terug in Phokra - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Terug in Phokra - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Terug in Phokra

Door: jenniferdeboer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

29 Maart 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug in Phokra!
De reis was erg mooi met de greenline bus!
Jammer genoeg was ik wel nog een beetje ziek.
Dat ik de bus uitstapte leerde ik drie Pakistaanse mannen kennen, ze vroegen aan mij een goed hotel, nou dat wist ik wel.
Ze waren erg aardig, en om eentje kan je echt erg hard lachen. Hij is de hele tijd aan het dansen!
Alleen, nu word ik wel een beetje gek van ze. Een van hun maakt de hele tijd foto's. Hij vroeg ook of ik naar Pakistan kwam, nou jullie snappen het, in geen honderd jaar!
Eerst dacht ik dat hij gewoon zomaar aardig was. Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ze wel heel aardig en zorgzaam zijn (iets te). Toch zal ik heel blij zijn als hij weg is morgen.
Het is toch allemaal wel heel vreemd!
Maar goed je moet alles een keer meemaken toch?
Het voordeel was wel dat ik een dag gratis van alles heb gedaan, zo zie ik het dan ook wel weer.

Ik heb gisteren ook weer van alles gedaan! Alleen jammer genoeg weet ik niet zo goed wat, want er werd bijna geen engels gepraat!
Maar ik ben bij een rivier en een tempel geweest! maar waar die rivier en Temepels waren, dat weet ik niet. Ik heb er foto's van dus als ik thuis ben ga ik dat wel even googlen.

Er was nog iets heel bizars gisteren. Ik liep gewoon een beetje te dromen, en op een gegeven moment was daar een man die zo zijn kind aan me gaf, voor ik het wist liet hij dat kindje ook helemaal los! en stonden er in ene allemaal mensen om me heen foto's te maken van mij en dat kindje, maar dat kindje vond het helemaal niet leuk en wou terug naar haar moeder maar die moeder pakte dat kindje in de eerste instantie helemaal niet meer terug aan! Op een gegeven moment wou die hele familie met me op de foto. Nou ik stond echt perplex, ik denk wat overkomt mu nu weer?!
De kinderen hier zijn trouwens wel zo lief.

Gisteren ging ik 's middags even een stukje wandelen, en toen kwam ik een Nederlandse jongen tegen die ik in Kathmandu had ontmoet. Dus dat vind ik weel relaxt dan ben ik tenminste niet alleen en kan ik mooi met hem optrekken.

Vanmiddag kwam ik een Nederlands stel tegen, zij waren ook wel heel relaxt dus zo leer ik toch steeds meer mensen kennen hier die gewoon Nederlands praten!
Van dat engels wordt je af en toe wel een beetje gek.

Verder ga ik straks maar even plannen maken voor de komende weken.
Ik wil heel graag een trekking op een paard doen dat lijkt mij heel gaaf! En ik wil nog gaan leren mediteren!
Maar ik ga gewoon in de Lonely planet kijken wat er allemaal te doen is en dan ga ik alles af!
Vrijdag komt het meisje met wie ik ook een trekking heb gedaan dus dat vind ik wel heel leuk.
Verder weet ik nu even niet meer zo veel te schrijven, ik zal vast wel iets vergeten want ik maak elke dag wel weer iets nieuws mee!

Veel liefs,
Jennifer

  • 29 Maart 2011 - 18:05

    Ma En Pa:

    hoi Jen,
    Gister was het heel leuk om je even te zien bij Raymond.
    (jammer, dat we je niet konden horen). We gaan het woensdag nog een keer hier thuis proberen. de web-cam is al aangesloten en de microfoon staat al klaar. Linds is hier om 12 uur Nederlandse tijd. We spreken elkaar. Liefs vanuit een lekker zonnig Wormer.
    Kusjes, en tot morgen (als het lukt)

  • 29 Maart 2011 - 18:17

    Tineke Menger:

    Jij beleeft toch wat. Maak je wel notities voor je boek? Jij schrijft straks zo een bestseller! Veel plezier en doe je wel voorzichtig, meissie. We willen je wel heelhuids terug zien, hoor! Liefs!

  • 30 Maart 2011 - 04:27

    Ray:

    hey schatje

    nou gelukkig heb je t nog erg naar je zin en maak je genoeg mee. je zit gewoon alweer op de helft en nog ff en dan kom je moeder ook nog s langs. en beter dat je weer wat nederlanders erbij hebt, kan je lekker hollands lullun.

    nou veel plezier nog en vrijdag gaan we weer lekker skypen (met geluid hoop ik)

    veel liefs en n dikke kus

  • 30 Maart 2011 - 20:38

    Corry:

    Je bent wel fotogeniek zeg, Jen, met de hele familie op de foto. Of wilden ze je adopteren? Ik hoop dat je paardenplan lukt, dat is echt wat voor jou. Ik vind paarden heel lief en mooi maar wel van een afstandje....
    ;) groetjes

  • 01 April 2011 - 12:59

    Melissa:

    Heeeeeeeeeey slappe....

    Haha nou slap ben je niet echt meer he :) ik moet maar een nieuwe naar voor je verzinne..

    Kijk je wel een beetje uit daar!!

    Ik heb je een mail gestuurd!

    Die moet je maar ff lezen..

    Ik hoop ook voor je dat de paardetrip doorgaat, lijkt me een heel avontuur!!

    Dat feesten moet je maar voor hier bewaren met je beste vriendinnetje :)

    (K)

  • 04 April 2011 - 12:41

    Maaike:

    Hee Jen!

    Heerlijk om te lezen, die verhalen! En ik ben benieuwd naar nog meer foto's!! Pas je wel op daar met al te vriendelijke mannen?? Gelukkig weet ik dat je je wel redt, en waar je ze moet raken, maar ben toch een beetje bezorgd!

    Ik denk dat die familie gecharmeerd was van je blanke huidje! Het brengt dat kindje geluk om met jou op de foto te gaan, dus dat heb je goed gedaan :)

    We kunnen niet wachten tot je volgende verhaal! Dikke kus, René en Maaike


  • 04 April 2011 - 16:47

    Pa En Ma:

    alweer een tijdje terug, dat we wat hebben geschreven. wat leuk dat je aan het mediteren bent geweest, lijkt me een hele apparte ervaring. en het paardrijden ga je dat nog doen?? hier alles goed het wordt al aardig lente, als je terug komt dan is het hier echt voorjaar(alles begind hier groen te worden) veel liefs pa en ma. ene we skypen snel weer lees je smsje maar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

Ik ga in Nepal vrijwilerswerk doen

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Terug in Nederland

17 April 2011

Happy new Year!!!!!

05 April 2011

Yogalessen

29 Maart 2011

Terug in Phokra

24 Maart 2011

Vreemde feesten
Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 22436

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: