Happy new Year!!!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Happy new Year!!!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Happy new Year!!!!!

Door: jenniferdeboer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

17 April 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,
Weer een hoop avonturen beleeft!

Ik ben wezen fietsen naar het andere meer hier,
wij dachten dat doen we ff
Viel tegen wat een eind fietsen was dat!
( drie uur heen en drie uur terug)
Het Canadese meisje is dit helemaal niet gewend, om zo een heel eind te fietsen, dus zij was helemaal kapot.
Het meer was mooi er waren een hoop Nepalezen eigenlijk helemaal geen toeristen dus dat was we leuk!

De smaak van het fietsen was te pakken dus de dag erna op de fiets naar een Tibetaans dorpje.
Was erg leuk om te zien! ze waren er aan het spinnen om kleden te maken echt onwijs mooie kleden helaas kunnen die niet mee het vliegtuig in! smiddags nog even bij een rivier wezen kijken was ook mooi!

Zat ik even lekker te chillen op het terras met me MP3 speler en me boek (alles wat er me heen gebeurde ontging me) Kwamen er in eens 5 koeien op me af gerend.
IK snel met een kind naar binnen geholt!
Ik lag natuurlijk weer in een deuk!

Het kan hier ook erg hard regenen en waaien zo hard dat de schilderijtjes van de muren afvallen!

het is nu ook 2086 hier dat werd groots geviert!

De eerste dat was er een optocht met allemaal Nepalezen en muziek erg leuk!

Savonds was er een feest in het park met van dat rock muziek!
De volgende dag ontmoette ik een nepalese famulie zij moesten optreden ik had geluk dat ik ze mocht helpen met het optreden!
Dus stond ik op het podium met allemaal vrouwen te dansen terwijl de mannen met hun instrumenten muziek maakte.

de volgede dag terug naar Kathmandu
savonds wat wezen drinken omdat het nog steeds nieuwjaars festival was!

de volgende ben ik naar de lijkverbranding geweest!
En leef zelf nog wel!
Was erg indruk wekkend op te zien ik was daar met een Nepalese jongen heen die hier woont en die kon mij er veel vertellen.

Ik ben nog naar een museum geweest!

De volgende dag kwam ik een vrouw tegen uit wormer!
Het kliktte meteen en nu zijn we samen net terug in Pokhara aangekomen!

Ze heeft een goede vlucht gehad, en nu gaan we gezellig samen verder vakantie vieren!
Ik heb een vol programma voor haar

Veel liefs Nel en Jennifer








  • 17 April 2011 - 12:07

    Pap:

    Jennifer, die vrouw uit Wormer, laat je haar eerst even uit rusten, ze is namelijk ook de jongste niet meer.
    Kijk uit, voor loslopend vee en verder
    heel veel plezier samen, (ik ben best een beetje jaloers op die vrouw uit Wormer) Groetjes en Kusjes Pap.

  • 17 April 2011 - 15:12

    Annemarie:

    Haha, stommerd, ik dacht ook nog echt, "goh, das ook toevallig, een vrouw uit Wormer"!! Blond heh!
    Wat een verhalen weer! Sjonge..
    Nou liefste vriend, nog maar 8 dagen!!!! Jeahhhhh!!!
    Ga nog maar lekker genieten samen!

    Dikke zoen!

  • 17 April 2011 - 17:29

    Vrijwilliger:

    Jennifer,
    Je ging toch als vrijwilligster naar Nepal om te gaan werken bij een dagopvang voor kinderen met een hersenafwijking?
    Ik lees op je blog niets over je vrijwilligerswerk.
    Als je afspreekt om als vrijwilligster bij een project te gaan werken dan rekenen ze daar wel op je hulp. Ook als vrijwilligster heb je afspraken na te komen.
    Er worden in Nepal dingen voor je geregeld en een plaats voor je vrijgehouden op het project in jouw plaats hadden ze een serieuze vrijwilliger kunnen nemen die wel haar afspraken nakomt.
    Een ontwikkelingsland als Nepal heeft vele projecten die moeten draaien op vrijwilligers.
    Nepal is een prachtig vakantieland maar ga dan niet onder het mom van vrijwilligster.


  • 17 April 2011 - 17:33

    Tineke Menger:

    Hoi Jennifer! Wat een leuk verslag weer. Was een tijd geleden. Ik keek er al naar uit. Leuk, he, die vrouw uit Wormer. Hier is het wel stil nu, hoor. Wij zijn vandaag met zo'n 40 van die honden die wij hebben aan de wandel geweest in Zeewolde. Hartstikke leuk, al dat langharig tuig. En het is hier geweldig weer. Zo'n 20 gr. Ja, jij bent natuurlijk beter gewend, maar och voor Nederland. Heel veel plezier en liefs van ons.

  • 17 April 2011 - 17:39

    Tineke Menger:

    Ik las net nog even dat stukje van die "Vrijwilliger". Misschien heeft diegene wel een beetje gelijk, maar......wees wel zo sportief om je naam er bij te zetten!

  • 17 April 2011 - 18:09

    Ray:

    nog ffies schatje en dan is je avontuur alweer voorbij en kom je weer lekker naar huis. veel plezier nog de laatste dagen met je moeder! en kan niet wachten totdat ik je weer zie. tot gauw liefie. -xxx-

  • 17 April 2011 - 22:16

    Annemarie!!:

    Nou ja zeg, wat een raar stukje van "vrijwilliger". Als kan degene nog 100 keer gelijk hebben, is het ook wel erg gemakkelijk om op een blog af te gaan. Vreemd dat iemand er blind op af gaat dat Jen geen vrijwilligerswerk doet omdat het nou toevallig niet in haar blog geschreven staat.. En al helemaal brutaal om dit dan ook nog op te schrijven tussen deze persoonlijke stukjes! Misschien eerst een persoonlijk navragen ipv direct een aanvallend bericht te plaatsen over een zgn niet serieuse vrijwilligster..
    Hoezo bevooroordeeld!

  • 24 April 2011 - 15:28

    Co Reijnders:

    Graag wil ik toch even reageren op de reacties van een paar mensen over het fenomeen ''vrijwilligerswerk''.
    ''Iedereen'' heeft zo zijn mening hierover, lijkt het wel.
    Ik wil me graag even aan ''iedereen'' voorstellen. Mijn naam is Co Reijnders en ik ben voorzitter van Stichting "Holland Building" Nepal. Onze stichting ondersteunt de Selfhelp Group For Cerebral Palsy te Kathmandu. Kinderen met CP hebben een aangeboren hersenbeschadiging en lijden hun hele leven lang. Nu hoeven we daar niet zo dramatisch over te doen hoor, maar het is wel zo dat Jennifer 2 avonden bij ons thuis geweest is om hierover te praten. Het was echt heel gezezellig hoor om met haar over Nepal te praten in het algemeen en over de SGCP in het bijzonder. Zij was naar ons doorverwezen door de vrijwilligster op dit blog. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze vrijwiligster teleugesteld is en dat zijn wij natuurlijk ook. Want weet u wat het is; de kinderen kijken uit naar iemand die helemaal van de andere kant van de wereld komt om er voor hen te zijn. Zij rekenen op een vriendelijk mens die ze helpt en hen de dag op een plezierige wijze doorhelpt.... Natuurlijk hebben wij Jennifer geadviseerd om in de toeristenwijk te verblijven en ook om even een paar dagen naar Pohkakara te gaan, maar we hebben ook op haar hulp gerekend bij ons projekt.
    En dat valt dan wel even tegen moet ik zeggen.
    Natuurlijk hebben we haar berichten met plezier en belangstelling gelezen en genoten van haar ervaringen, want Nepal is zo verschrikklelijkk mooi en daarom houden wij ook zo van dat land, maar de kinderen van ons project gaan voor alles.....
    Kijk ook eens op onze website: www.shbn.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

Ik ga in Nepal vrijwilerswerk doen

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Terug in Nederland

17 April 2011

Happy new Year!!!!!

05 April 2011

Yogalessen

29 Maart 2011

Terug in Phokra

24 Maart 2011

Vreemde feesten
Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 22392

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: