Yogalessen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Yogalessen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Yogalessen

Door: jenniferdeboer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

05 April 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Weer een hoop avonturen!

Ik heb volgens mij een kleine zonnensteek gehad. Ik heb hier namelijk de hele tijd een doekje op mijn hoofd, en 1 dag had ik dit doekje niet op, toen werd ik 's middags echt heel beroerd. Ik had het onwijs koud! Zo koud dat ik maar in mijn bed ben gaan liggen om 6 uur 's middags. Ik ben met een hoop dekens en kleding aan gaan slapen, maar rond een uurtje of 1 's nachts werd ik gelukkig weer wakker van de hitte. De volgende dag was ik weer topfit!
Voor de zekerheid ben ik de dag erna maar wel een beetje rustig aan gaan doen.

Donderdag ben ik lekker wezen fietsen in Lake Site, echt super mooi onderweg!
Alleen de weg is niet zo als in nederland hahah je fietst gewoon over kiezelsteentjes hahah
Ik heb een hoop foto's genomen.
Wat ook zo grappig is dat je door van die kleine dorpjes fietst en iedereen zegt je gedag en zwaait naar je!

Vrijdag kwam een meisje dat ik had ontmoet aan in Phokra dus heb ik haar opgehaald vanaf het busstation.
Ik kon de weg niet vinden dus ik vroeg de weg aan Nepalese mensen die ik tegen kwam, ik dacht zij weten vast de weg wel! Maar een paar stuurden me gewoon de verkeerde kant op. Het schijnt dat die Nepalesen, als ze iets niet weten, dat ze dat ook niet zeggen en je desnoods gewoon de verkeerde kant op sturen.

Op een gegeven moment wilden we naar World Peace Pagoda, maar daar kun je alleen komen met een bootje, dus wij hadden met z'n drieën een bootje gehuurd en we zouden zelf wel gaan roeien. Nou wij daar heen klimmen want het zit op een berg, dus we moesten een heel eind door de jungle.
Binnen een uur waren we boven dus best goed pittig doorgewandeld. Er
zijn daar ook grotten in de buurt die wilden we ook wel zien en we hadden in het boekje gelezen hoe we ongeveer moesten lopen. Dus wij verder lopen maar waren we toch verdwaald! Dat was nog best spannend en het werd al een beetje donker en er loopt geen mens in de jungle, alleen beesten (gelukkig zagen we niet van die grote wilde beesten). Maar goed, het was toch best heel spannend aangezien we ook nog moesten terug roeien. Van overmaat tot ramp begon het ook nog eens te onweren.
Gelukkig konden we op een gegeven moment de weg terug vinden.
Dachten we nou springen snel het bootje in was het bootje van de kant geraakt! En in het water hier kan je absoluut niet zwemmen!
Maar goed, gelukkig was daar een jongen die bij een terrasje werkt en ook een bootje heeft, en die heeft ons bootje weer opgehaald zodat wij weer als de wiederweerga terug konden roeien, want het onweerde onderhand al!
Al bij al was het best een hele spannende dag maar we hebben wel erg gelachen om onze avonturen.

Ik ben begonnen met me meditatie/yoga cursus.
De eerste dag ging ik gelijk de hele dag, dat is best heel zwaar dus nu wil ik eigenlijk alleen de ochtende gaan.
Ik vind het best heel moeilijk, vooral dat mediteren. Je moet een half uur aaneen gesloten helemaal stil zitten of liggen met je ogen dicht.
De eerste keer mediteren vond ik ook best heel eng want het was namelijk net of ik heel klein werd en de hele wereld om me heen draaide, dus eigenlijk vond ik dat helemaal niet zo heel leuk.
Maar goed, oefening baart kunst. Misschien als ik helemaal klaar ben met mn cursus is het wel leuk. Vannochtend ging het in ieder geval al wat beter.
Het rare is je denkt een half uur helemaal niet bewegen dat is best moeilijk en in het begin is dat ook zo, maar het half uur is zo voorbij voordat je er erg in in hebt.
Vandaag had ik al een ander Yoga centrum ontdekt daar betaal je maar 300 roepi (3euro) dus ik ga morgen naar degene toe waar ik de afgelopen dagen ben geweest, maar daarna ga ik mooi naar die goedkopere.

Vandaag heb ik een canedees meisje ontmoet morgen ga ik met haar een trekking op een paard maken.
Eigenlijk wil ik een paar dagen een trekking doen maar ze begrijpen me hier niet zo heel goed dus is het best heel lastig en degene die me wel begrijpen vragen er wel zo onwijs veel geld voor dat vind ik dan eigenlijk een beetje zonde.
Ik wil ook heel graag naar een hot bad, dat Canadese meisje moest erg lachen toen ik vertelde dat ik zoiets nog nooit had gedaan. Met zijn tweeen is erg duur dus we moeten nog maar een par slachtoffers er bij zoeken.

Het canadeze meisje is wel heel aardig dus ik denk dat ik voorlopig met haar ga optrekken.

Verder vermaak ik me nog steeds goed hier ik ben eigenlijk elke dag weer wat anders aan het doen.
Ik ben veel aan het wandelen enzo.

Voorlopig was dit het weer.

Liefs Jennifer

  • 05 April 2011 - 19:46

    Tineke Menger:

    Wat een geweldige avonturen weer! Ik vind het zo leuk om te lezen. Ik verheug mij nu al op je volgende bericht. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar je foto's. Jen, pas goed op je zelf en geniet ervan, he! Liefs!

  • 07 April 2011 - 19:53

    Ray:

    Zozo wijfie je bent weer lekker in der weer geweest zie ik. Gelukkig heeft Nepal genoeg te bieden voor je en vermaak je jezelf nog steeds en ben je niet alleen. tot snel weer op de cam. Veel liefs Ray

  • 10 April 2011 - 18:47

    Tineke:

    Leuk weer om je verslagen te lezen. wat maak je veel mee. en wat zijn de mensen aardig en behulpzaam voor je. al heb je er niet altijd wat aan ;-)
    groetjes van Martin, Tineke en Dorine

  • 10 April 2011 - 19:06

    Ben Sr.:

    Hoi Jen,

    Als je zo doorgaat met al die avonturen wordt er volgend jaar nog een film over je gemaakt! Leuk om te lezen hoor, dat je je daar niet verveelt. Nepal zal nooit meer hetzelfde zijn als jij daar weg bent.
    Nog mazzel dat de regering daar nog zit... Jennifer gaat naar Nepal, vliegt over Tunesië, Egypte en Libië en de ene na de andere revolutie breekt uit!

    Geniet er nog maar even van want voor je het weet staat je moeder voor je neus!

  • 11 April 2011 - 18:41

    Pa En Ma:

    hoi jen, wat een leuke reacties krijg je steeds. de reactie van (OME) Ben was erg leuk, nog even dan spreken we elkaar weer. in ieder geval morgen via skype veel liefs.

  • 13 April 2011 - 10:09

    Andrea:

    He Jen,
    Ik lees nog steeds alles hoor!
    We missen je wel hoor, maar gelukkig heb je het leuk!
    We zijn samen met de bewoners al weer aan het aftellen tot je er weer bent!
    Liefs, Andrea

  • 14 April 2011 - 09:19

    Corry:

    Ha Jennifer,
    Hoe gaat het met mediteren, gaat het zo goed dat je berichten nu zonder internet kan versturen ;)
    Met de nieuwe familie-aanwinst gaat het goed, Boris was in het weekend al een ons gegroeid. Wij zijn super blij! Groetjes

  • 14 April 2011 - 19:49

    Merel:

    Hi jen,
    Jij moet volgens mij straks weer op vakantie om bij te komen.. Jeetje wat maak jij een hoop mee. Ben stinkend jaloers na weer 22 uur op de Kinkerstraat.

    Pas goed op jezelf en tot gauw, al wil je dat laatste natuurlijk helemaal niet :-)
    Liefs, Merel

  • 14 April 2011 - 19:51

    Merel:

    Oja... ik ben stinkend jaloers!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

Ik ga in Nepal vrijwilerswerk doen

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Terug in Nederland

17 April 2011

Happy new Year!!!!!

05 April 2011

Yogalessen

29 Maart 2011

Terug in Phokra

24 Maart 2011

Vreemde feesten
Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 22434

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: