Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

12 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Ik ben in Singapore en het is heel erg leuk! Dinsdagochtend 6:30, locale tijd, ben ik aangekomen. Gelukkig kon ik direct inchecken en eerst even slapen. Ik slaap in een capsule hostel. Dit is een slaapzaal waar je je eigen cabine hebt, het doet me eigenlijk een beetje denken aan een gevangenis.

Nadat om 12 uur m'n wekker was gegaan, heb ik in Chinatown wat rondgewandeld en 's avonds heb ik bij de Riverside Point gewandeld en gegeten.

De volgende dag heb ik met een toeristenbus de stad leren kennen. Het was even zoeken naar de bus, maar het was het zeker waard. Met een kaartje die 24 uur lang geldig was heb ik van alles bekeken, waaronder Little India, Chinatown opnieuw en nog een paar tempels.

De volgende dag ben ik naar Marine Bay geweest (een super luxe hotel met een boot er boven op). Het uitzicht was super mooi en er liep zelfs een rivier in het winkelcentrum! Helaas was mijn portemonnee niet toereikend genoeg om daar te zwemmen.

Een dag later ben ik na Arab Streat geweest. Toen ik het eindelijk had gevonden ben ik in een moskee geweest waar ik een lange jas aan moest.
Later ben ik naar een hele hoge bibliotheek geweest en 's avonds heb ik de Riverwalk gedaan.

Vandaag ben ik met een kabelbaan naar Sentosa Islands geweest. Dit is een zelf gemaakt eiland. Ik heb daar even heerlijk op een strand gezeten.
In de kabelbaan was het uitzicht, vooral 's avonds, erg mooi.

Singapore is echt een onwijs leuke stad. Je hebt hier allemaal leuke straatjes zoals Little India, Chinatown, Arab Streat, Kreta Streat en nog veel meer.

Zelf zit ik in het Hong Kong gedeelte, heel dicht bij Chinatown. Singapore is echt een wereldstad met allemaal verschillende culturen. De mensen hier zijn aardig maar erg op zichzelf, in het hostel word je ook bijna niet aangesproken. Je hebt eigenlijk alleen contact als je iets vraagt.

Het grote nadeel van Singapore is dat het heel duur is en daar moet je wel rekening mee houden. Er zitten hier namelijk overal hele grote shopping mals, erg verleidelijk.. Elektronische apparaten zijn wel een stuk goedkoper dan in Nederland, daarom ga ik morgen een nieuwe camera kopen.

Je hebt hier heel veel wolkenkrabbers en onder de grond vind je niet alleen de metro, maar ook veel winkels en restaurantjes. Morgen ga ik naar Orchard Road om een camera te kopen en misschien toch naar wat kledingwinkeltjes kijken. Maandag vlieg ik alweer naar Indonesië waar ik heel veel zin in hebt. Zondag zal ik me vooral daar op voorbereiden.

Het gaat dus heel goed met me en ik heb het ontzettend naar me zin!

Liefs jennifer

  • 12 Oktober 2012 - 18:44

    Melissa:

    Test

  • 12 Oktober 2012 - 18:44

    Melissa:

    Test

  • 12 Oktober 2012 - 18:45

    Melissa:

    Test

  • 12 Oktober 2012 - 18:45

    Melissa:

    Test

  • 12 Oktober 2012 - 18:45

    Melissa:

    Test

  • 12 Oktober 2012 - 18:53

    Melissa :

    Heeeeeeeeeeeeeeeey lieffie....

    Probeerde met mijn telefoon te reageren maar dat gaat niet zoals het moet hahaha...
    Maar klinkt weer leuk allemaal alleen jammer van het winkelen hahaha vooral voor jou.
    Hopen dat indonesie beter is?

    Hier is het een zooitje takkeweer!! is het bij jou lekker weer?

    Nou veel plezier en goeie reis zondag/maandag

    Dikke Knuffel


  • 12 Oktober 2012 - 21:49

    Corry:

    Geweldig Jennifer, wat heb je al veel bekeken. Een hotel met een boot op het dak, de huwelijks suite ;). Groeten, corry

  • 13 Oktober 2012 - 09:48

    Tineke:

    Hoi Jennifer,
    Wat klinkt het leuk Singapore-stad! Ik dacht dat het één groot zakencentrum was. Verre van dus.
    groetjes Tineke

  • 13 Oktober 2012 - 10:24

    Mam:

    hoi meissie, wat een leuk verslag, een boot op het dak , echt iets voor jou. en maar varen,Ik ben nu al benieuwd naar de foto's .
    Jen, als je ga shoppen vergeet dan niet de bonnetjes, kan je nog "ruilen', volgende week

    liefs pap en mam.
    P.S goeie vlucht maandag.

  • 13 Oktober 2012 - 10:49

    Gerda:

    hee jen leuk weer van je te lezen heb jij ervaringen dan met gevangenissen dacht dat luxe hotelkamers waren hier in nederland dan knuf ger

  • 13 Oktober 2012 - 10:49

    Gerda:

    hee jen leuk weer van je te lezen heb jij ervaringen dan met gevangenissen dacht dat luxe hotelkamers waren hier in nederland dan knuf ger

  • 13 Oktober 2012 - 10:49

    Gerda:

    hee jen leuk weer van je te lezen heb jij ervaringen dan met gevangenissen dacht dat luxe hotelkamers waren hier in nederland dan knuf ger

  • 13 Oktober 2012 - 15:22

    Tara:

    Hey , De Boer!!

    Klinkt super leuk allemaal!!!
    En is dat dat hotel die je bij mij geboekt had? het zag er zo leuk uit haha maar meer een gevangenis idee is het dus??
    hoe is je Camara bevallen of staat alles in een vreemde taal beschreven haha..
    Ik lig thuis met een hersenschudding en derde werelds oorlog wonden op de bank heb ongelukje gehad met de fiets en de scooter...

    Nou meis heeeel veel plezier in Indonesië doe me Fam daar de groeten haha..

    Hele dikke Kus Tara

  • 13 Oktober 2012 - 15:22

    Tara:

    Hey , De Boer!!

    Klinkt super leuk allemaal!!!
    En is dat dat hotel die je bij mij geboekt had? het zag er zo leuk uit haha maar meer een gevangenis idee is het dus??
    hoe is je Camara bevallen of staat alles in een vreemde taal beschreven haha..
    Ik lig thuis met een hersenschudding en derde werelds oorlog wonden op de bank heb ongelukje gehad met de fiets en de scooter...

    Nou meis heeeel veel plezier in Indonesië doe me Fam daar de groeten haha..

    Hele dikke Kus Tara

  • 13 Oktober 2012 - 18:34

    Ray:

    Hey topper,je bent alweer lekker aan t toeren zie ik.
    Goed bezig!!! Klinkt allemaal heel leuk.
    Heel veel plezier verder op je 3e trip en ga je zeker volgen, kreeg m nog automatisch in de mail.

    Dikke kus


  • 14 Oktober 2012 - 15:15

    Madelon:

    Hey Jen,

    Klinkt allemaal goed zeg! Wat ben je alweer lekker actief, leuk hoor. En hoe was het eten daar? Lekker genieten verder en ik blijf je volgen!
    X Madelon

  • 15 Oktober 2012 - 10:38

    Jaap En Tineke:

    Wow, dat klinkt geweldig allemaal. Leuk, hoor, zulke enthousiaste beschrijvingen. Wat zul je weer genieten! We leven met je mee.

  • 15 Oktober 2012 - 15:45

    Andrea:

    Hé Jennifer,
    Jeetje wat heb jij al veel gedaan zeg. Leuk om je uitgebreide verslag te lezen :-) Ik hoop dat je een mooie camera hebt kunnen kopen, want wij zijn heel erg benieuwd naar de foto's van je reis.
    Leuk ook dat je het zo naar je zin hebt daar.
    Geniet er lekker van en tot het volgende verslag,
    Andrea

  • 17 Oktober 2012 - 10:05

    Corrie Ofman:

    Hallo Jennifer,

    Wat leuk dat je naar dat prachtige hotel met de boot er bovenop bent geweest . Je hebt al een hoopgezien en je zit nu al weer in bogor als ik het goed heb. Jos houd me ook op de hoogte waar je zit.
    Geniet van al het moois wat je ziet' ik volg je.
    Groetjes corrie

  • 18 Oktober 2012 - 01:28

    Tara:

    Hoooooiiiiiiiiii!!!

    Hoe is ie dan?? je zal nu wel lekker in Indonesië zitten?!!
    ben erg benieuwd naar je volgende reis verslag haha!!
    Hier is het niks aan koud regen wind echt Hollands weer!!
    Ik zou je op de hoogte houden over het zoeken naar werk nou,Vrijdag ga ik als goed is me contract tekenen bij me nieuwe baan :-) in T"Kalf dus ben benieuwd hoe het daar is!
    Nou meis rustig aan en tot mails..


    dikke kus taar

  • 18 Oktober 2012 - 09:37

    Ineke Korver:

    Hoor ik van Bart dat je in Indonesië bent, heb ik je eerste mailtje al gemist, dat heb je met dit weer je spreekt geen buurtjes meer, maar gelukkig ik heb het weer gelezen en zie al weer uit naar je volgend berichtje. Heel veel plezier, geniet! en maak maar weer mooie verhalen. Wat een belevenis!!!
    groetjes Ineke en Arno

  • 25 Oktober 2012 - 21:45

    Erica:

    hai ,nu ERICA op reis is afgelopen kijk ik naar JENNIFER op reis ..HA HA lees verslagen maar mis een beetje de fotos ,je hebt toch een nieuwe camera !!!mooie indrukken weer voor je ,en we horen weer later van je GROET

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore, Indonesie, Thailand

Ik ga weer een mooie reis maken door een gedeelte van Azie.

Recente Reisverslagen:

29 November 2012

Thailand

21 November 2012

Thailand

06 November 2012

Gilih

29 Oktober 2012

Bali

22 Oktober 2012

Jakarta en Yogjakarta
Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 22392

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: