Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Jennifer de Boer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

21 November 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Ik ben nu alweer in Krabbi in Thailand, maar eerst zal ik mijn verhaal van Indonesië afmaken.

Nadat ik op Gili heb gezeten ben ik met de boot teruggaan naar Sanur. Helaas is het niet gelukt om dezelfde dag nog naar Lembongan te gaan, maar ging ik een dag later. Op de boot naar Lembongan toe ontmoette ik een Nederlands stel (Clive en Wendy)

Eenmaal in het hotel bleken me buren ook Nederlands en zaten er in het zwembad ook Nederlanders. Het leek wel Holland Town.
Het was erg gezellig en we zijn gezellig met elkaar opgetrokken.
We hebben een scooter gehuurd waarmee je het hele eiland kon rondrijden. ook hebben we een snorkeltrip gedaan.

Ik moet zeggen dat ik Lembongan veel leuker vind dan de Gili eilanden. Het was er mooier en een stuk rustiger en goedkoper. Ik ben hier een paar dagen gebleven want ik moest terug naar Bali voor mijn vlucht naar Bangkok.

In Bangkok deed mijn pinpas het niet. Ik raakte hiervan wel even in paniek maar gelukkig kwam ik er achter dat ik nog euro's had. De volgende dag kon ik gelukkig weer gewoon pinnen.
Ik had afgesproken met Clive en Wendy dus dat was wel heel gezellig.
Bangkok is echt een bizarre stad; mega druk en warm. Maar ik vond het daar onwijs leuk. Zo leuk dat ik daar bijna een hele week ben gebleven.
Ik heb er bijna alle soorten van vervoer uitgeprobeerd; Skytrain, chao praya river expres, taxi, tuk tuk, en de trein.

Kho San Road is de backpackers straat. Het is dan ook hele druk in deze straat. Er staan allemaal van die eettentjes, clubs, cafés winkeltjes en markt kraampjes. De muziek staat daar heel hard je kan elkaar amper verstaan. Dit gaat dag en nacht door. Als je nachts nou zin hebt om schoenen te kopen dan kan dit ook allemaal.
Ik ben ook een dag gaan tempelen naar Grand Palace, Wat Po en de Wat Marum tempel.
Verder ben ik naar een weekend markt geweest net zoiets als de Beverwijkse bazaar alleen dan tien keer zoveel groter.
Ik heb nog een taai boxing wedstrijd gezien, ik had het geluk dat ik helemaal vooraan mocht zitten (ik zat letterlijk zelf ook in de ring naast de trainers). Dit ging er hard aan toe; ze gingen door tot er iemand knock out ging.
Je ziet in Bangkok heel goed het verschil tussen arm en rijk. Je hebt bijvoorbeeld twee hele grote shoppingmalls de een met Prada, Gucci en Ferrari's en de andere met heel veel heel goedkope kleding.

Ik heb zaterdag de nachttrein gepakt naar Trang.
Eenmaal in de trein vroeg ik meteen of ze mijn bed konden opmaken. Ik heb toen geslapen van half 7 tot 10 uur zo, moe was ik. Ik heb echt onwijs veel gedaan en gezien in Bangkok het leeft daar 24 uur per dag.
Nu ben ik dus in Krabbie, dit is een klein vissers dorpje en vanaf hier gaan er boten naar verschillende eilanden.
Vandaag was ik naar het mooie eilandje Railey.

Liefs jennifer

  • 21 November 2012 - 08:12

    Merel:

    Hi Jen,
    Wauw wat ben je toch n waanzinnige reis aan het maken. Ik hoop dat je nog geniet van je tijd in Thailand. Dit is toch het laatste land?
    Groetjes, Merel

  • 21 November 2012 - 08:12

    Merel:

    Hi Jen,
    Wauw wat ben je toch n waanzinnige reis aan het maken. Ik hoop dat je nog geniet van je tijd in Thailand. Dit is toch het laatste land?
    Groetjes, Merel

  • 21 November 2012 - 09:06

    Natascha:

    He Jen,

    Wat leuk weer om te lezen. Ook omdat ik precies weet waar je bent geweest.
    Bangkok is echt top!
    Nog veel plezier! Xx

  • 21 November 2012 - 09:22

    Jaap En Tineke:

    Geweldig! En wat hebben we een bewondering voor je. Je doet het toch allemaal maar, zo in je uppie. Heerlijk om te lezen. Geniet nog lekker, he! Liefs, van ons!

  • 21 November 2012 - 13:00

    Melissa:

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey Jenny from the block!!!

    Jammmer dat we elkaar steeds mis lopen op skype.. zo'n verhaal doet weer een beetje goed.
    Van half 7 tot 10 slapen? beste ruk ja! ben je dan niet bang dat er vreemden in je waggonnetje komen of ken je die op slot doen?

    Dat je dag en nacht kan winkelen is natuurlijk top! :) En leuk dat je een beetje contact heb kunnen maken met andere mensen...

    Nou tot snel...

    -x- jes

  • 22 November 2012 - 14:37

    Madelon:

    Hey Jen,
    Echt te gek om te lezen wat je allemaal meemaakt, en je schrijft het ook met zoveel enthousiasme! De tijd vliegt zeker voor je voorbij. We missen je wel hoor. Ga nog maar heerlijk verder genieten!
    Liefs, Lon

  • 24 November 2012 - 12:20

    Johan En Tolleke:

    Hallo Jennifer

    Wat een mooi verslag en zo leuk om te lezen, dat je het naar je zin heb en lekker aan het genieten bent.

    Geniet maar verder en maak veel foto's.

    Gr Johan en Tolleke.

    PS vanavopnd komen je ouders en de Volendammers bij ons eten, gaan we het over van alles en nog wat hebben, maar zeker over jouw reis


  • 28 November 2012 - 09:00

    Corry:

    Yes, s'nachts schoenen kopen, daar droom ik van! Heb weer genoten van je belevenissen, leuk verslag joh! Groeten, Corry

  • 28 November 2012 - 19:36

    Ma & Pa:

    Jen,
    leuk je weer gesproken te hebben op skype?
    Nog maar een week!!!! dan ben je weer thuis!!!!
    Geniet nog maar van de laatste week.
    Dan genieten wij weer van al je verhalen als je thuis komt.

    P.S met de fam los/Jansen was erg gezellig.
    Je moet de hartelijke groeten hebben
    tot donderdag liefs ma en pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Singapore, Indonesie, Thailand

Ik ga weer een mooie reis maken door een gedeelte van Azie.

Recente Reisverslagen:

29 November 2012

Thailand

21 November 2012

Thailand

06 November 2012

Gilih

29 Oktober 2012

Bali

22 Oktober 2012

Jakarta en Yogjakarta
Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 22390

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: