Bali - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Jennifer de Boer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

29 Oktober 2012 | Indonesië, Balikpapan

Hallo allemaal,

Ik heb het gevoel dat me laatste verhaaltje al heel lang geleden is, maar eigenlijk valt dat wel mee.

De Bromo vulkaan was echt onwijs mooi, maar de rit erheen was wel erg lang. Om half 9 's ochtends werd ik opgehaald in een bus met meerdere toeristen. We kwamen pas rond half 10 's avonds aan in een heel schattig dorpje. Ik vond het echt iets weg hebben van zo een poppenkast dorpje.
De temperatuur was daar een heel stuk lager dus dikke vesten, sokken en lange broek aan. 's Avonds was het er zelfs maar 3 graden.
Na een lekker warm kop thee ben ik snel naar bed gegaan want de volgende ochtend ging m'n wekker alweer om half 3. Ik wilde de vulkaan natuurlijk wel zien met zonsopgang. Het vroege opstaan was absoluut de moeite waard want met zonsopgang was hij helemaal prachtig!
Daarna ben ik nog even een stukje verder opgegaan en er was een heel groot stuk strand met zwart zand. Helaas heb ik er niet veel van kunnen zien want het waaide erg hard waardoor er heel veel zand in mijn ogen kwam. Gelukkig kan je er op de fotos wel wat van zien, het lijkt op de foto's wel een soort buitenaards landschap.

De volgende dag ben ik met de bus naar Bali toe gegaan. Rond 8 uur 's avonds kwamen we aan bij de ferry die ons naar Den Pasar bracht waar we om half 12 aankwamen. Om 12 uur kon ik eindelijk slapen in een heerlijk bed.

Ik ben op bali begonnen in Kuta. Kuta lijkt wel een beetje op het Lloret de Mar van Bali alleen dan met allemaal mensen uit Australië. Ik heb hier op het strand gezeten een paar tempeltjes bezocht en uitgeslapen. Voor mij was het hoogte punt van Kuta de Tanah Lot tempel, dit is een tempel in zee. Helaas wel heel toeristisch, maar als je een stukje verder liep (of eigenlijk klom en klauterde) had je ook een heel mooi uitzicht, maar dan zonder allemaal andere mensen.

Later ben ik naar Sanur gegaan, dit is een badplaatsje even verder op. Hier was het een stuk rustiger: geen verkopers die je je winkel in willen trekken of dronken Australiërs.
Ik zat hier in een super mooi hotel met zwembad. Ik heb een fiets gehuurd en ben gewoon wat rond gaan fietsen. Ook naar een schildpadden opvang geweest maar dit stelde helemaal niks voor: een paar schildpadden in een, naar mijn idee, veel te kleine bak met water.

Ik zit nu in Ubud, dit stadje ligt een beetje in het midden van Bali. Het is een heel leuk plaatsje waar overal tempeltjes, lekkere reastaurantjes en musea staan en het is weer heel anders dan de vorige plaatsjes waar ik ben geweest.
Vandaag had ik een soort prive chauffeur. Klinkt heel lux haha. We zijn naar een paar hele leuke dingen geweest: tempeltjes, uitzicht op een vulkaan, een boerderij waar ze allemaal kruiden maken en waar ze ook de duurste en, schijnbaar, de lekkerste koffie maken.
Op het eind van de dag zijn we nog naar een olifanten park geweest. Ik heb daar voor het eerst in m'n leven een olifant geknuffeld.
Ik had de chauffeur gevraagd me af te zetten bij het paleis dus daar heb ik nog wat rond gewandeld en ik heb bij de markt nog even gekeken.

Voor morgen heb ik een fiets gehuurd en ik ben van plan om door de rijstvelden te gaan fietsen. De dag erna wil ik nog na een ander plaatsje fietsen.

Het fietsen hier is nog best spannend want je fietst hier overdag over de snelweg! Gelukkig gaan ze hier geen honderd!

Ik wil nog een hoop dingen zien in en rondom Bali en ik heb het hier helemaal naar me zin. Het enige wat ik lastig vind is dat er zoveel ratten overal zijn. Gelukkig heb ik bijna nog geen apen gezien, maar het is hopen dat het zo blijft want ik zit met m'n hotel op 5 min loopafstand van het Monkeyforrest.

Veel liefs Jennifer


  • 30 Oktober 2012 - 08:25

    Susana:

    Hee Jen,

    Wat een super leuke verhalen!
    Fijn dat alles goed met je gaat en je het erg naar je zin hebt..

    Geniet er lekker van, want de eerste maand is bijna alweer om!

    Liefs,

    Suus en Xavi

  • 30 Oktober 2012 - 14:44

    Natascha:

    Hey Jen,

    Wat leuk weer om te lezen waar je allemaal bent geweest.
    Ik had niet anders van je verwacht hoor gewoon lekker op de fiets ;)

    Nog een paar weken en dan ben je weer van de ratten af!
    In Thailand heb je die in ieder geval niet.

    Nog veel plezier! X Natas

  • 30 Oktober 2012 - 15:03

    Tolleke:

    Hallo Jen.

    Fantastisch wat je allemaal weer ziet en meemaakt.
    Klinkt allemaal top.
    Geniet maar lekker en ik volg al je verhalen, erg leuk.

    xxx Tolleke

  • 30 Oktober 2012 - 17:10

    Annemarie:

    Je begrijpt dat ik natuurlijk heel hard moet lachen om het "olifant knuffelen"!
    Haha, fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt.

    We skypen snel!!

    Voorzichtig,

    Xxx

  • 30 Oktober 2012 - 21:25

    Pa En Ma:

    Meissie,
    Wat een leuk verhaal.
    Misschien kan je ook een "ritje "maken op een olifant?
    lijkt me wel gaaf?
    Geniet maar, van alles wat je ,mee maakt.
    we skypen weer snel. Xxxxxjes Mam & Pap

  • 31 Oktober 2012 - 09:35

    Jaap En Tineke:

    Wat ben jij goed bezig! Echt genieten en wij genieten hier mee, hoor! Leuke foto's!
    Veel plezier!

  • 02 November 2012 - 09:35

    Gerda:

    wauw jen wat heerlijk klinkt alles en mooi ook leuke foto's ook van het landschap en enig met de olifant zie ik me niet doen bij die van artis hoor.
    echt als ik jouw verhaal lees zo zin om weer op reis te gaan hoef maar jaartje te wachten.

    zat laatst met lon te overleggen en wij vonden dat we je ook via deze weg te vertellen dat y is gaan hemelen het was een mooie uitvaart.

    geniet van al het moois wat je nog gaat beleven en vooral ook de heerlijke tempratuur hier echt kout brrr.

    tot je volgende avontuur dikke kus ger


  • 03 November 2012 - 11:03

    Corry:

    Ha Jen,
    Die olifant staat je goed :). Mooie foto's, wat een uitzicht joh op die vulkaan. ik vind het zo leuk om een beetje mee te kijken. Bali ze, Groeten, Corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Balikpapan

Singapore, Indonesie, Thailand

Ik ga weer een mooie reis maken door een gedeelte van Azie.

Recente Reisverslagen:

29 November 2012

Thailand

21 November 2012

Thailand

06 November 2012

Gilih

29 Oktober 2012

Bali

22 Oktober 2012

Jakarta en Yogjakarta
Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 22395

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: