Jakarta en Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Jakarta en Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Jakarta en Yogjakarta

Door: Jennifer de Boer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

22 Oktober 2012 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal,

Onderhand ben ik ik Yogjakarta aangekomen.

Vorige week maandag ben ik van Singapore naar Jakarta gevlogen. Ik las op internet dat er in Jakarta niet zoveel te doen is en dat toeristen eigenlijk beter niet na Jakarta toe kunnen gaan dus heb ik direct de bus naar Bogor gepakt. Eenmaal daar aangekomen merkte ik dat een hoop mensen geen engels spreken maar uiteindelijk heb ik wel een toeristen bureautje gevonden.

Ik reis daar gegaan met het openbaar vervoer (een groen autootje waar de deur van open staat en waar je bijna in moet springen).

Eenmaal in het hotel had ik al snel besloten om de volgende dag naar Bangor toe te reizen. Ik wilde toch iets zien in Bogor dus heb ik in het hotel gevraagd wat leuk is om te doen, maar uiteindelijk had ik geen idee wat ik ging doen want hun engels is een beetje gebrekkig. Toch ben ik naar het adres gegaan wat ze me hadden opgegeven. Ik belandde in een tassen winkel maar ik hoopte eigenlijk op een botanische tuin.

De volgende dag op naar Bangor. Eerst in Bandung ben ik met een gids naar de Tangkuban Perehu vulkaan geweest. Het uitzicht was echt onwijs mooi. Verder ban ik naar de hotsprings en een theefabriek geweest.
De volgende dag heb ik de trein naar Yogakarta gepakt. Dit was een lange maar mooie treinreis.
Het was nog even spannend want ik kwam op de Malioborostraat en bijna alle hotels die ik instapte waren vol. Uiteindelijk toch een goedkoop hotel gevonden. Jammer genoeg geen warm water en helaas ook muizen!! Maar goed de mensen daar zijn wel heel aardig.

Een dag later ben ik met de bus naar de tempel Brobudur, het was een hele reis om daar te komen. De bus was superheet en zat bomvol met locals. Maar, het was zeker de moeite waard want het was er prachtig. Onderweg ontmoette ik twee meisjes die op vakantie waren in Yogjakarta en wonen in Jakarta. Van hun heb ik gehoord hoe alles daar werkt en wat een beetje de prijzen zijn, dus dat was wel erg handig.

Zaterdag heb ik ik weer met de bus gereisd, maar ditmaal naar de Prambanan tempel. Gelukkig ging deze reis een stuk eenvoudiger, hij reed er direct heen en ik hoefde niet over te stappen. Deze tempel is ook weer onwijs mooi.

Hier in Yogjakarta heb ik het erg naar me zin. Het is hier wat toeristischer (iets wat ik wel fijn vind) en verder werkt het openbaar vervoer heel makkelijk.

Vandaag ga ik met de auto richting de Promo vulkaan deze schijnt ook heel mooi te zijn. Daarna rijd ik door naar Bali.

Veel liefs uit een warm Indonesië

  • 22 Oktober 2012 - 11:46

    Jaap En Tineke:

    Wat een geweldige tijd beleef jij en wat zie je onwijs veel! Vooral die tempels! Helemaal geweldig. Geniet er lekker van en we kijken al weer uit naar je volgende verhaal.

  • 22 Oktober 2012 - 12:12

    Ineke Korver:

    Leuk, leuk Jennifer ik vind het ook zo stoer van je, zo alleen er op af en onderzoeken, super hoor
    geniet!!!
    groetjes

  • 22 Oktober 2012 - 13:14

    Pa En Ma:

    Leuk hoor je reisverslag, alleen die muizen VRESELIJK.
    Via de skype wisten we natuurlijk al hoe het met je gaat.
    Jen doe voorzichtig en tot snel via de skype
    P.S. gefeliciteerd met je zuster, liefs vanuit Wormer.

  • 23 Oktober 2012 - 12:50

    Ray:

    Hey Jen je bent lekker bezig zie ik. Leuk hoor, je wordt nog de nieuwe Floortje Dressing zo!! hihi.
    Heel veel plezier strax op Bali! En succes met de muizen.piep, piep... xxje

  • 23 Oktober 2012 - 12:50

    Ray:

    Hey Jen je bent lekker bezig zie ik. Leuk hoor, je wordt nog de nieuwe Floortje Dressing zo!! hihi.
    Heel veel plezier strax op Bali! En succes met de muizen.piep, piep... xxje

  • 23 Oktober 2012 - 19:55

    Corrie Ofman:

    Hallo Jennifer,

    Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je heerlijk aan het avonturen bent ' Ik heb bewondering voor je piet en gre zitten nu naast me en je moet de groeten hebben. Verder veel plezier in de verdere reis en wees voorzichtig.

    Dikke kus corrie doeiiiiii.

    Dikke kus corrie doeiiiii

  • 23 Oktober 2012 - 19:55

    Corrie Ofman:

    Hallo Jennifer,

    Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je heerlijk aan het avonturen bent ' Ik heb bewondering voor je piet en gre zitten nu naast me en je moet de groeten hebben. Verder veel plezier in de verdere reis en wees voorzichtig.

    Dikke kus corrie doeiiiiii.

    Dikke kus corrie doeiiiii

  • 23 Oktober 2012 - 19:55

    Corrie Ofman:

    Hallo Jennifer,

    Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je heerlijk aan het avonturen bent ' Ik heb bewondering voor je piet en gre zitten nu naast me en je moet de groeten hebben. Verder veel plezier in de verdere reis en wees voorzichtig.

    Dikke kus corrie doeiiiiii.

    Dikke kus corrie doeiiiii

  • 24 Oktober 2012 - 15:51

    MelissA:

    Joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....

    De vorige keer kreeg ik via facebook een alarmpje dat je wat geschreven had maar nu niet?

    Maar goed, het gaat dus goed met me jenny... begon al een beetje stilletjes te worden.
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt, en met die muizen (nou dan ben je 's nachts toch niet alleen hahaha). Heb je nog die camara gekocht? en wanneer gaan wij is skype? heb het op mijn telefoon alleen nog niet gebruikt?

    Nou meissie... hoop dat je nog veel gaat zien en we spreken elkaar gouw!!!

    Kussssssssiesssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Singapore, Indonesie, Thailand

Ik ga weer een mooie reis maken door een gedeelte van Azie.

Recente Reisverslagen:

29 November 2012

Thailand

21 November 2012

Thailand

06 November 2012

Gilih

29 Oktober 2012

Bali

22 Oktober 2012

Jakarta en Yogjakarta
Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 22430

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: