Gilih - Reisverslag uit Gilih, Indonesië van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Gilih - Reisverslag uit Gilih, Indonesië van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Gilih

Door: Jennifer de Boer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

06 November 2012 | Indonesië, Gilih

Hallo allemaal,

Ik ben nu echt in een paradijs terecht gekomen! Ik zit op de Gilih Islands op Trawangan, maar hierover straks meer.

Ik ben vanuit Ubud naar Lovina gegaan waarbij ik onderweg verschillende dingen heb gezien.
Allereerst ben ik naar een waterval geweest (ik ben alleen nu de naam even kwijt). Ze zeiden tegen me dat het heel ver en een flinke klim omhoog is. De bordjes bij het begin had ik helaas gemist waardoor ik helemaal verkeerd ben gelopen. Uiteindelijk ben ik wel twee keer, op mn slippers, helemaal omhoog gelopen. Tot overmaat van ramp ging het ook nog eens heel hard regenen. Na twee uur lopen besloot ik het op te geven en weer terug te gaan. Totdat ik een paar kinderen tegen kwam die de weg wel wisten en ze waren zo lief om me er heen te brengen. Als dank had ik drinken voor ze gehaald, maar tot mij verbazing dronken ze het niet op. Het bleek dat de kinderen horen bij de vrouw van het winkeltje en dat ze het drinken terug moesten zetten in de koelkast. Ik heb toen gezegd dat ik niet eerder weg zou gaan dan wanneer zij het op dronken, en dat hebben ze gedaan.
Eenmaal op de terugweg zag ik de bordjes wel en bleek de waterval dichtbij te zijn.

In Lovina ben ik naar een hotspring geweest wat echt heerlijk was.

De volgende dag heb ik een toertje geboekt. Ik ben op een eiland gaan snorkelen wat echt heel leuk was. De volgende ochtend ging ik om zes uur 's ochtends dolfijnen spotten. Er waren er heek veel. Helaas was ik niet de enige: zodra je de dolfijnen zag kwamen er nog een hele hoop bootjes achteraan varen. Maar dat maakt niet uit, ik heb wel dolfijnen in het wild gezien!

Daarna ben ik met een fastboot naar de Gilih eilanden gegaan.
Deze boot gaat heel hard, af en toe klapte we behoorlijk hard op de golven, maar een uur later was ik dan wel in een paradijs.
Er zijn hier hele mooie witte bounty stranden rondom het hele eiland. Het is niet heel groot want binnen anderhalf uur ben je over het hele eiland gewandeld. Ook rijden er hier geen gemotoriseerde voertuigen dus er zijn alleen fietsen of paarden met wagens.

Ik zit nu op Trawangan, dit is het feest eiland. De andere eilanden zijn rustiger en minder toeristisch.
Ik heb de afgelopen 3 dagen vrij weinig gedaan, alleen een beetje gesnorkeld want dat kan hier heel goed.
Het enige nadeel van dit eiland is de moskee die al vanaf 4 uur 's morgens een hoop geluid maakt.

Morgen ga ik met de fastboot terug naar Bali. Ik wil dan proberen om dezelfde dag nog de boot naar Lembongan te nemen om daar vervolgens nog een paar dagen te snorkelen.

Maandag moet ik helaas Indonesië verlaten, dam vlieg ik verder naar Thailand.

Het gaat heel goed met me, ik vind het hier heel leuk en ik heb nog geen pijntjes (afkloppen)!

Liefs Jennifer

  • 06 November 2012 - 18:19

    Ineke:

    Oh, Jennifer wat gaaf allemaal het is echt smullen, je verhalen te lezen. Geniet en we kijken weer uit naar de volgende verhalen.
    groetjes Ineke en Arno

  • 08 November 2012 - 11:29

    Maaike:

    Hai Jen!
    Heerlijke avonturen weer, hoor :) geniet er nog van en ik ben benieuwd naar alle foto's!
    Dikke kus, Maaike

  • 09 November 2012 - 09:30

    Jaap En Tineke:

    Jennifer, wat geweldig allemaal. En heerljk om al je belevenissen te lezen. Wat een ervaringen.
    En wat goed dat je dat allemaal doet. Geniet er nog lekker van en we verheugen ons al weer op je volgende verhaal. Liefs!

  • 09 November 2012 - 09:30

    Jaap En Tineke:

    Jennifer, wat geweldig allemaal. En heerljk om al je belevenissen te lezen. Wat een ervaringen.
    En wat goed dat je dat allemaal doet. Geniet er nog lekker van en we verheugen ons al weer op je volgende verhaal. Liefs!

  • 09 November 2012 - 09:30

    Jaap En Tineke:

    Jennifer, wat geweldig allemaal. En heerljk om al je belevenissen te lezen. Wat een ervaringen.
    En wat goed dat je dat allemaal doet. Geniet er nog lekker van en we verheugen ons al weer op je volgende verhaal. Liefs!

  • 09 November 2012 - 09:30

    Jaap En Tineke:

    Jennifer, wat geweldig allemaal. En heerljk om al je belevenissen te lezen. Wat een ervaringen.
    En wat goed dat je dat allemaal doet. Geniet er nog lekker van en we verheugen ons al weer op je volgende verhaal. Liefs!

  • 11 November 2012 - 18:52

    Corrie:

    Hallo jennifer, blij dat alles goed met je gaat' maandag naar Thailand' . Ik wens je en goede vlucht naar het land van de glimlach. Veel plezier
    Corrie

  • 11 November 2012 - 18:52

    Corrie:

    Hallo jennifer, blij dat alles goed met je gaat' maandag naar Thailand' . Ik wens je en goede vlucht naar het land van de glimlach. Veel plezier
    Corrie

  • 12 November 2012 - 11:46

    Gerda:

    wat blijft het leuk om je te volgen had je niet je tom,tom mee.
    zal ik wat leuks vertellen frits mijn buurman gaat sinterklaas spelen op de kinker leuk he die goeie buren.

    goede vlucht tot je volgende avontuur xxx ger

  • 13 November 2012 - 14:11

    Corry:

    Ha jennifer,

    Ach, die kindertjes, hopelijk smaakte het extra lekker!
    Ik hoop dat je nog een paradijselijk stukje Thailand vindt. Met palmbomen en kokosnoten ;) maar zonder apen ;(. Groeten, Corry

  • 14 November 2012 - 14:34

    Melissa:

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey Farmie....

    Ik hoorde het op de verjaardag van taar dat je weer een verhaal had geschreven!
    Heel leuk om te lezen, het is ook zo typische jennifer :)

    Volgens mij is het een paradijs waar je zit en thailand word volgens mij alleen maar mooier?
    Je schijnt daar hele mooie gebieden te hebben.

    Ben wel een beetje jaloers op je!!!

    Nou ik hoop je snel weer te zien, verveel me af en toe best zonder me maatje

    Liefs en een hele dikke kus

    Van de familie klomp, de buurman en ik hahahaha

  • 19 November 2012 - 08:41

    Corrie:

    Hallo jennifer
    Goed aangekomen in thailand. President obama is er ook misschien kom je hem tegen. Wat een drukke stad he bankok. Een en al getuter. Ik werd er helemaal gek. Ik hoop dat je het naar je zin heb aan boedha,s geen gebrek. Je kan er ook hele mooie boottocht maken op de klongs. Lichtjesfeest al geweest. En de lekkerste fruitsoorten eten . Veel plezier en xxxx corrie doei

  • 20 November 2012 - 14:18

    Merel:

    Hey Jen,
    Wat onwijs leuk om zo mee te gaan op je reis. Ik blijf het toch zo ontzettend stoer vinden, jij zo alleen op reis in dat verre azie!
    Ik word bijna jaloers op je (of eigelijk best wel ...) Ik hoop dat je hebt genoten op je bountyeiland en dat je nu geniet van het mooie thailand. Als je terug bent, moeten we maar gauw eens afspreken met het oude clubje van de Kinkerstraat om gezellig bij te kletsen onder het genot van een kopje thee.

    Liefs en kom heel terug! Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gilih

Singapore, Indonesie, Thailand

Ik ga weer een mooie reis maken door een gedeelte van Azie.

Recente Reisverslagen:

29 November 2012

Thailand

21 November 2012

Thailand

06 November 2012

Gilih

29 Oktober 2012

Bali

22 Oktober 2012

Jakarta en Yogjakarta
Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 22431

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: