In Phokra! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu In Phokra! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

In Phokra!

Door: jenniferdeboer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

19 Maart 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Gister ben ik aangekomen in Phokra.
We zjn met een vliegtuigje daar heen gevlogen!
Wat een avontuur was dat weer!
We gingen om 07:00 uur naar een vliegveldje, we hadden een vertraging van wel meer dan 4 uur dus we vertrokken erg laat.
Het was heel chaotisch op dat vliegveldje allemaal mensen door elkaar heen erg veel lawaai!
Eenmaal in het kleine vliegtuigje aangekomen zaten we met allemaal Japaners die echt overal foto's van maakte, zo grappig!

Binnen een half uur waren we in Phokra. Wat een heerlijkheid dit plekje.
Mooi hotel gevonden voor 400 rp per nacht, omgerekend 4 euro per nacht.
Ik kjk vanuit mijn kamer op het meer en op de bergen, echt een super mooi utzicht.
Hier heb ik stroom en een warme douche.
Het is hier heel mooi en schoon en de lucht is hier heerlijke schoon.
Volgens mij kan je hier heel goed stappen.
Je hebt hier tenminste niet van die vervelende honden en bedelende kinderen.
Ik vind het hier ook niet zo eng, op straat in Kathmandu durf ik echt niet 's avonds alleen naar buiten.

Dat ik de volgende dag wakker werdt was ik vergeten dat er het Holy fesival was, dus ik stapte naar buiten met mn witte jurkje en rende weer snel naar binnen toen dacht ik oja, allemaal mensen gooien hier met verf en water en dansen op straat. Echt heel leuk.
Met al de verf zat ik helemaal onder en de muziek was echt heel leuk.
Ik stond gewoon om 11:00 uur in de verf te dansen op straat.
Later heb ik een fiets gehuurd en ben ik met al mn verf op mn kleding op me gaan fietsen langs het meer. Iedereen is vrolijk en zegt 'Happy Holy!'
Jullie moeten dit eigenlijk ff googlen want dit is heel gaaf.
Onderhand dat ik dit zit te typen komt er een of andere grote reptiel voorbij gewandeld op de muur. Ik schrik me natuurlijk weer dood, laat stoel vallen enzo!
Aan die beestje kan ik nog niet helemaal wennen!
Onder het fietsen ook, fiets ik gewoon langs een kuikentje komt er ineens een hele grote roofvogel zo op dat kleine kuikentje gedoken.
Het fietsen was wel heel gaaf, heel mooi utzicht, in de auto zie je dat niet zo snel!

Dat fietsen ga ik zeker vaker doen.
Vanavond ga ik naar een moonlight party!

Liefs Jennifer

  • 19 Maart 2011 - 19:21

    Lindsey:

    Jen! Wat gaaf dat feest! Ik heb daar weleens wat van op tv gezien, echt leuk dat je dat mag meemaken!!
    Kusjeee

  • 20 Maart 2011 - 16:10

    Jolanda:

    die japanners zie je ook overal! ga zeker even googelen naar dat feest vind t al grappig als je dat zo vertel! hier begint ook n beetje lekker weer te worden en voor ons nog 1 week dan gaan we lekker naar t zonnetje! gr en geniet

  • 20 Maart 2011 - 19:47

    Ma & Pa:

    hoi meissie,
    volgens ons ga je het steeds leuker vinden in Nepal?? je foto hebben we nu als start pagina.
    nu kunnen we je elke keer zien(EN HERKEN IK JE TEMINSTE ALS IK IN NEPAL KOM HA,HA,HA)
    Hier hebben we eindelijk een beetje lente en kunnen af en toe buiten zitten.
    hier alles goed, enne je smsje komt prima binnen. liefs pap en mam

  • 20 Maart 2011 - 20:40

    Ben Sr.:

    Blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Alleen jammer dat je geen fototoestel hebt meegenomen :)

    Top zo'n verfsmijtfeest. Als ze er een bodypaintfeest van gaan maken ga ik er ook heen. Lijkt me helemaal te wowses.

    Jen, geniet er nog maar even goed van, want de tijd vliegt en voor je het weet staat dat enge mens van het Wezenland daar voor je neus.

    Veel plezier!!!

  • 20 Maart 2011 - 23:23

    Helene:

    heee jen!!
    wat leuk om je verhalen te lezen!
    maar jen die foto.... doet je stijltang het niet ...? haha :) grietje! heel veel plezier!!
    dikke kus helene

  • 21 Maart 2011 - 15:09

    Wouter:

    ik vind het echt heel erg gaaf dat je daar bent, enne... veel plezier met dat moonlichtfeest en ik hoop dat je daar ook leuk kan stappen.

  • 21 Maart 2011 - 20:34

    Tineke M.:

    Geweldig Jen. Moeten we van de zomer hier in Wormer ook maar doen. We hebben nog wel wat restjes verf. Wat een reis, he. Puur genieten. Moet er ook niet gewerkt worden? Groetjes!

  • 21 Maart 2011 - 20:38

    Mandy Ijff:

    Hee meid.. Ik kwam je natuurlijk ook even volgen. Wat leuk om al je verhalen te lezen. Ik kan me voostellen dat je het daar onwijs naar je zin hebt. Ben stiekum wel een beetje jaloers op wat je allemaal meemaakt haha.. Geniet ervan! & Take care. Liefs, Mandy

  • 23 Maart 2011 - 15:26

    Erica :

    hai!!heel goed van jou ,dat jij je aanpast aan het aardse natuur gevoel daar ,geniet er bewust van ,want voor je het weet zit je hier weer in H.M schopgekte GO GIRl!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

Ik ga in Nepal vrijwilerswerk doen

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Terug in Nederland

17 April 2011

Happy new Year!!!!!

05 April 2011

Yogalessen

29 Maart 2011

Terug in Phokra

24 Maart 2011

Vreemde feesten
Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 22439

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: