Cultuurshock - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Cultuurshock - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Cultuurshock

Door: jenniferdeboer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

08 Maart 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Ik heb al zoveel meegemaakt ik zou niet weten waar ik moet beginnen.
Vrijdagavond stapte ik in het vliegtuig en ik had een kadootje meegekregen en kon niet wachten om hem uit te pakken hahaha!! Wat een onwijs leuk boekje is dat zeg!

We maakte de eerste stop in Bahrein. Daar stond ik dan in mijn eentje.. Ik ging maar op zoek naar een toilet en naar een rookarea, nou dat was avontuur nummer 1. Ik werd heel vreemd aangekeken dus na drie hijsjes dacht ik, ik ga er nu maar weer snel vandoor. Toen moest ik gaan kijken hoe ik weer terug het vliegtuig in moest, uiteindelijk maar gevraagd aan iemand, en die wees mij een beetje de weg. Vanaf dat moment kwam ik erachter dat ik zelf goed moet lezen en opletten.
Terug in het vliegtuig viel ik weer als een blok in slaap, ik heb zo ongeveer de hele vlucht geslapen.

Eenmaal in Kathmandu kwam de echte cultuurshock. Op het vliegveld zelf valt het nog wel mee, maar als je dan naar buiten stapt weet je niet wat je mee maakt. Iedereen stapt op je af en wilt je meenemen in een taxi en naar een hotel brengen. Ik had afgesproken dat Madan (degene van het guesthouse) maar ik kon hem niet vinden dus ben ik maar zo snel mogelijk terug naar het vliegveld gegaan! Daar stond een man die ook in het vliegtuig bij mij had gezeten ik ben naar hem toe gegaan en zei tegen hem 'maakt niet uit waar je heen gaat ik wil mee!' Hij kwam gelukkig wel vaker in Nepal dus hij wist wel een beetje hoe het reilt en zeilt daar. Eenmaal in een taxi reden we weg van het vliegveld. Nou ze hebben volgens mij in Kathmandu helemaal geen verkeersregels. Het is onwijs druk in het verkeer, ik denk wel tien keer drukker dan Amsterdam, en ze rijden daar als gekken kris kras door elkaar heen. De hele tijd toeteren ze naar elkaar
de auto's mogen ook overal rijden dus we reden gewoon dwars door de winkelstraat.

Toen wist ik echt niet wat ik meemaakte ik schrok echt heel erg van al het verkeer en hoe het er uitzag. Allemaal erg arm, ik kan het ook nergens mee vergelijken.
Op een gegeven moment waren we aangekomen in het hotel van die man maar ik moest nog een stukje verder alleen. De chaffeur wou me in de eerste instantie niet eens naar het Souvenier Geusthouse brengen uiteinedelijk deed hij dat toch, nadat ik echt was wezen doorzeuren.

Eenmaal daar werd ik heel lief opgevangen door de vrouw van Madan en kwamen er ook nog andere nederlanders.
Met hun ben ik s'avonds ook gaan eten dat was wel heel fijn.

de volgende dag werd ik pas laat wakker geen idee hoelaat want ik had me tijd nog niet goed ingesteld.
We gingen naar de Monky tempel.
Dat was echt heel gaaf om te zien, heel mooi met veel kleuren en goud.
Maar er waren daar ook heel veel wilde apen, en degene met wie ik was had een stuk meloen in haar handen, toen sprong er zo een aap op haar en pakte dat stuk meloen. Nou je snapt het, ik schrok me een hoedje.

Gister zijn we naar een fabriek geweest waar ze hele mooie sieraden maken (wel duur) maar echt hele bijzondere mooie sieraden met de hand gemaakt.
Er is daar ook een hele mooie armband als ik aan het eind van me vakantie geld over heb ga ik zeker zo een armband halen.
Verder ben ik weze winkelen Ik had echt een zaklamp nodig omdat het om 19:00 uur donker is en er dan ook helemaal geen stroom meer is dus de eerste nachtten leefde ik ook van het lichtje van me telefoon en ik had zo een fietslampje geleend.

Ik ga misschien een week een klooster in om te leren mediteren en ik hoop dat ik daar een beetje kan bijkomen van al mijn avonturen tot nu toe. Het is daar een stuk rustiger dan in de stad.
Ik ga straks voor het eerst alleen naar buiten, dat vind ik wel erg spannend!

Liefs,
Jennifer


  • 08 Maart 2011 - 16:13

    Raymond:

    mooi verhaaltje schat! en wat een toestand allemaal. dacht dat je niet zo van losse dieren hield hihi. veel plezier als je t klooster ingaat en dan kan je mij ook leren mediteren als je terug bent. hele dikke KUS

  • 08 Maart 2011 - 16:17

    Corry:

    Jeetje Jen, jij het klooster in om te leren mediteren, dat is pas echt een cultuurschok!

    Blij te lezen dat je erin geslaagd bent goed aan te komen ;), top gedaan hoor, ben benieuwd naar je volgende avonturen

    kus, ook van Ben

  • 08 Maart 2011 - 17:32

    Buuf Ineke:

    ik ben blij dat je goed bent aangekomen, dat lijkt mij ook het engst je komt in den vreemden en dan vind je niemand die je ophaalt maar je hebt het prima gedaan hoor super, petje af, gelukkig is daar internet en kunnen wij hier je verhalen lezen, ik zie al uit naar het volgende verhaal. Groetjes de Korvertjes

  • 08 Maart 2011 - 17:33

    Tineke:

    Hoi Jennifer,
    Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen. En wat een spanning en sensatie gelijk al. Dat belooft wat.
    groetjes van M&T&D

  • 08 Maart 2011 - 18:01

    Chris En Wil:

    Hoi Jennifer,
    Van Paps en Mams de tip gekregen om je te volgen. En dat doen we graag hoor!
    Jeetje, wat een avonturen nu al. Je weet ook niet van te voren wat je allemaal kunt verwachten. Misschien maar goed ook, zo blijft de spanning erin. We hopen dat je een mooie tijd hebt daar in het verre Nepal en kijken alweer uit naar het volgende verslag. Minder spannend mag ook hoor, beter voor de nachtrust van pappie en mammie lijkt ons :) En wat dat klooster betreft, altijd doen, maar errug rustig hoor daar.

    Groetjes en veel plezier,
    Chris en Wil.

  • 08 Maart 2011 - 18:03

    Corrie En Co:

    nou, die cultuurschock heb je dus gehad, dat konden we je echt niet uitleggen. die zilver fabriek, was die van Dambar? en heb je al iemand van het project gesproken? we hopen dat je het naar je zin hebt in Souvenir en doe ze maar de groetjes, heel veel plezier en het went echt wel hoor. Uiteindelijk!!!! groetjes uit Enkhuizen.

  • 08 Maart 2011 - 18:54

    Tolleke Los:

    hey jennifer

    wat al een avonturen zeg....
    ga je eerst daar de boel verkennen (vakantie vieren) en ga je dan nog vrijwilligers werk doen?

    ik vind het erg stoer hoor, daar zo ver weg en dan nog alleen ook....

    wees voorzichtig en geniet er maar lekker van.

    kusjes van de Losjes


  • 08 Maart 2011 - 20:17

    Suusiie:

    Hee jen,

    Bedankt voor je mail! Ik dacht ga meteen even kijken hoe het met jennepen is! Je eerste reis verslag klonk al erg spannend! Ben zo nieuwschierig naar wat foto's! Naja en anders hebben we daar over 7 weken alle tijd voor! Heeeel veel plezien nog en doe je voorzichtig alleen op straat?
    Dikke kus Suus

  • 08 Maart 2011 - 21:15

    Roald Hartog:

    Hee j

    hee klinkt allemaal erg spannend jah nah in iedergeval goed aangekomen.
    Nah ik zal je volgen heel veel plezier en geniet ervan doe voorzichtig kus
    Roald

  • 08 Maart 2011 - 21:32

    Gerda:

    jee wat een avontuur nu al,jij,klooster, mediteren klinkt erg spannend wat zal je rustig worden hihihi.

    ben benieuwd naar al je volgende avonturen in het vere nepal geniet der van dikke kus

  • 08 Maart 2011 - 21:40

    Natalie:

    hee lieve jen, ik kreeg je berichtje op hyves en vond het meteen heel erg gaaf! Wat stoer dat je dit doet zeg echt super, had ik het eerder geweten had ik je vorige week in tarantella wel even gedag gezegt! Hoop dat je heel veel plezier hebt daar en dat je er natuurlijk een hoop van opsteekt ;-) Sprak melis van de week en hoorde wat je daar allemaal van plan bent bent trots op je jen!
    Hoop dat als je terug bent we een x een wijntje kunnen doen samen? Ben erg benieuwd ! Geniet ervan jen en pas een beetje op jezelf he!! Heel veel liefs natalie

  • 08 Maart 2011 - 21:58

    Alex Brijker:

    let op jezelf en geniet ervan jennifer. We blijven je volgen.

  • 09 Maart 2011 - 09:08

    Esther:

    Ohww jenn!!! Ik zie alweer helemaal voor me haha!!!
    Je bent er nog maar net en dan heb je al weer van alles meegemaakt! Ik ben benieuwd naar je meditatie lessen in het klooster!! Doe voorzichtig en veel plezier met het volgende avontuur!
    xjes esther

  • 09 Maart 2011 - 10:43

    Nico:

    Hallo Jenifer,

    Gaaf verhaal!
    Wat gebeurt nog meer: Wij proberen ondertussen hier zaken als draadloos internet te fixen. Voor de rest gaat alles gewoon ze gangetje.

    Groeten van Dre, Maris, Tyg, Calie

  • 09 Maart 2011 - 12:05

    Erica:

    ohh gelukkig niet verdwaald ,goede zintuigen ,benieuwd hoe het eten met je gaat,???

  • 09 Maart 2011 - 12:28

    Frank En Jolanda:

    jeemig meid wat n avontuur alleen al om er te komen! wel gaan genieten hoor en laat je niet overhalen door die nonnen om te blijven, vind ray niet leuk hoor! gr en xx

  • 09 Maart 2011 - 20:23

    Pa & Ma:

    Lieve Jennifer, Eindelijk een berichtje van ons, Er was even paniek hier, want, dat zal je net zien, internet deed het niet meer bij ons.
    Cali gebeld, kwam gisteravond meteen om het weer in orde te maken, Nu doet het internet het gelukkig weer.
    We waren heel blij met je SMS berichtje, Wat heb je al een hoop meegemaakt, en we zijn zeer benieuwd naar het verdere verloop van je avontuur, Veel Liefs, en we SMSEN ook nog. Pa & Ma

  • 11 Maart 2011 - 13:52

    Lindsey:

    Jen!
    Het is vrijdag, vet mooi weer, en ik zit hier alleen met een bullitje en een sigaretje..! Oftewel, ik mis je, hahaha!

    Ik kijk uit naar je volgende verhalen!

    Kusjee

  • 14 Maart 2011 - 10:00

    Mirjam:

    Hoi Jennifer,

    Ben blij dat je zo goed reageert op de totaal andere situatie daar. Volgens mij gaat het steeds leuker worden! Ik zou ook even het klooster in gaan als ik jou was. Maar volgens mij staan ze daar wel vroeg op.

    Hoe je soepel! Je collega Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

Ik ga in Nepal vrijwilerswerk doen

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Terug in Nederland

17 April 2011

Happy new Year!!!!!

05 April 2011

Yogalessen

29 Maart 2011

Terug in Phokra

24 Maart 2011

Vreemde feesten
Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: