Leer al veel mensen kennen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu Leer al veel mensen kennen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jennifer Boer - WaarBenJij.nu

Leer al veel mensen kennen

Door: jenniferdeboer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

13 Maart 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Ik weet weer niet zo goed waar ik moet beginnen, maak zoveel mee!

Ondertussen ben ik naar de plek geweest waar ik het vrijwilligers werk ga doen. Maar om eerlijk te zijn is hier nog zoveel dat ik wil zien dat ik nog geen tijd heb om te werken, dus dat komt later wel.

Gelukkig heb ik wel al een hoop mensen ontmoet, vooral veel nederlanders. In het Guesthouse zitten een hele hoop nederlanders dus dat is wel heel leuk.

Ik heb een hele leuk tentje ontdekt waar je heel lekker kan eten. Dat is mijn favoriete plek hier in Kathmandu, daar kom ik erg veel.
Het weer is hier trouwens super! Alleen 's nachts is het wel erg koud.

Ik ben nu ook al twee keer wezen stappen hier. Eerst in de Tom and Jerry's dat was wel heel leuk, daar kan je poolen enzo.
Daar heeft een Hollandse jongen me voorgesteld aan zijn Nepaleze vrienden, die zijn ook wel heel aardig.
Later gingen we naar de Rastabar, ook echt heel leuk. Er speelde een band en het was er heel druk, een hoop mensen waaronder ook reizigers. De mensen hier komen echt overal vandaan.
Op een gegeven moment, rond 00:00 sluit hier de boel. Dan komt de politie je met fluitjes wegsturen, maar daarna gaat het feest beneden gewoon verder hahaha! Echt bizar.

Ik ben bij Durbar Square geweest, was echt super gaaf! Er waren een hoop tempels.
Daar was ook weer zo een vage markt met allemaal kippen in een heel klein hokje. Er hangen daar ook stukken vlees. Daar word je spontaan vegatariër van!
En natuurlijk zijn er ook weer apen.

Ik ben ook bij een klooster geweest daar was het echt super mooi alleen de cursus heb ik net gemist!
Maar goed, ik geef het niet op in Lonely Planet staan ook een hoop kloosters, dus ik ga ze gewoon allemaal af, En ik zie wel bij welke ik terecht kan!
Het uitzicht bij dat klooster was wel echt super mooi en het klooster zelf ook. Echt heerlijk die rust zo af en toe.
Ik ben er met de taxi heen gegaan, maar die mensen rijden hier echt als gekken. Net ook weer, deze rit moesten we over een heel smal bruggetje zonder brugrailing dat autootje pastte er maar net overheen.
Dat was best spannend haha maar hier zijn ze dat blijkbaar wel gewend.

Morgen ga ik een trektocht maken tot woensdag. Ik ga dan in de bergen wandelen, gelukkig met een nederlands meisje dat ik hier heb ontmoet, en met een gids.
Denk dat dat ook wel heel leuk zal zijn, en vooral ff lekker rustig.
Ik kom dan woensdag weer terug in Kathmandu en dan ga ik vrijdag verder reizen naar Pohkro met een vliegtuig!
Ik weet nog niet hoelang ik daar blijf dat zie ik dan nog wel ff.

Vandaag deed mijn pinpas het niet maar gelukkig is het opgelost en doet hij het weer.
Dat was ook best wel ff spannend. Vanmorgen was ik een beetje ziekig maar na een liter cola was ik weer helemaal opgeknapt.
Ik krijg wel een beetje onstoken ogen hier van al het stof, het is hier echt super stoffig.

Verder moest ik vandaag foto's laten maken voor die wandel tocht.
Ik zie er nu toch wel heel anders uit. Ik draag al meer dan een week geen make up, loop op bergschoenen, draag een rugtas en heb een lichtje op me voorhoofd.

Ik vind het hier wel heel leerzaam iedere ochtend als ik wakker word kan ik niet geloven dat ik hier echt ben!
Dit land is echt niet met Nederland te vergelijken. In de stad zelf gaat het nog wel (daar is wel een hele hoop druk verkeer), maar als je de de andere kant opgaat kom je echt in hele arme gedeeltes. Je kan niet geloven dat mensen zo leven.
Je ziet van die lijmsnuivende kinderen, dan vvraag je je echt af wat zal er van die kinderen terecht komen?
Dat vind ik wel heel heftig en besef ik me dat ik het in nederland wel heel goed heb!
Tot de volgende verhalen!!

Liefs Jennifer

  • 13 Maart 2011 - 14:09

    Lindsey:

    Ik zie je al voor me, make-up loos, bergschoenen aan, rugtas op en een lampie op je kop. Hahaha!
    Ben blij voor je dat je al veel mensen hebt leren kennen!

    Dikke kus!

  • 13 Maart 2011 - 14:33

    Corrie En Co:

    leuk om je verhalen te lezen, ik zie je zo lopen in Thamel. en wat is dat restaurantje? is het soms GAIA? heel veel plezier met de trekking en in Pokhara. groetjes aan Madan en Samjhana en dikke kus voor de kids, liefs uit Enkhuizen.

  • 13 Maart 2011 - 16:05

    Corry:

    Super dat je een wandeltocht gaat maken, wens je veel mooie vergezichten en geen blaren! Neem je wel foto's van al die kloosters voor oma? Wel erg van die kinderen, je verblijf is wel goed voor de economie dat helpt toch een klein beetje.
    Groetjes, Corry

  • 13 Maart 2011 - 16:31

    Corrie En Co:

    nog even een vraagje Jennifer, wanneer ga je bij het project beginnen???? groetjes uit Enkhuizen.

  • 13 Maart 2011 - 16:44

    Maaike:

    Geen make-up?? Jen!! Herkennen we je nog wel als je terug komt :-)
    Klinkt prachtig allemaal, je schrijft het zo leuk op dat het net is of we er bij zijn. Geniet ervan meissie!!

    Kusje van je grote nicht (en uiteraard ook van René)

  • 13 Maart 2011 - 17:17

    Gerda:

    ja bulled zullen ze daar niet hebben maar cola erg wonder middel je kunt der zelfs mee klussen roest verwijderen.
    wat een avonturen jen erg leuk te lezen over je avontuur.
    dikke kus in het verre nepal.

  • 13 Maart 2011 - 17:57

    Annemarie:

    He Vriend!
    Haha, ik zie je al gaan met dat lichtje op je kop! Wat een giller!!

    Wel spannend dat je die bergtocht gaat maken.. Maar goed dat je vriend er toch nog aan dacht om je die blaarpleisters aan te smeren, want die ga je vast nodig hebben!

    Nou vriend, ik hoop snel weer van je te horen als je terug bent van de bergtocht, en ik hou je weblog + mn mail goed in de gaten!

    Veel plezier!
    Dikke zoen,
    Annemarie

  • 13 Maart 2011 - 18:54

    Jolanda En Frank:

    goh meid wat maak je veel mee. dit alles zal een diepe indruk maken! wel fijn dat je met wat nederlanders kan optrekken dat is toch wel n veilig gevoel voor je?! zijn weer benieuwd naar je volgende avonturen! veel reisgeluk gewenst!!!!

  • 13 Maart 2011 - 20:23

    Pa En Ma:

    he lieverd, wat een leuk reis verslag en wat leuk om weer wat van je te lezen, je vader was helemaal gelukkig om je stem weer even te horen, ik ben heel benieuwd hoe het daar is. tot het volgende verslag, enne ik zorg ervoor dat mijn mobieltje het weer snel gaat doen zodat we weer kunnen smsen. veel liefs pap en mam

  • 13 Maart 2011 - 20:32

    Martin:

    Leuk te horen dat je zoveel indrukken opdoet. Dat het ook echt zo anders is in Nepal dan in het platte Nederland.
    Hier begint langzaam de lente te ontwaken. Ik hoorde dat in Kathmandu om de zoveel uur een wijk stroom krijgt en de andere wijk wordt afgesloten. Moet je nu je haar stylen om 3 uur s'nachts vanwege de stroom voorziening? Veel plezier en tot schrijvens, Tineke Dorine, Martin

  • 14 Maart 2011 - 08:06

    Suusiie:

    Jeetje Jen,

    Wat maak je toch weer van alles mee:P haha en jen zonder make-up? Nou dat wil ik hier ook wel is mee maken;) Succes met je bergschoenen en je lampje op je hoofd!

    xxx

  • 15 Maart 2011 - 12:57

    Roald Hartog:

    Heee wijvie,

    Ik lees dat je het naar je zin heb top om tehoren en zeker gaaf dat je zoveel ziet nah veel plezier nog

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

Ik ga in Nepal vrijwilerswerk doen

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Terug in Nederland

17 April 2011

Happy new Year!!!!!

05 April 2011

Yogalessen

29 Maart 2011

Terug in Phokra

24 Maart 2011

Vreemde feesten
Jennifer

Hee! Maandag 8 oktober ga ik weer op reis! Ik vlieg dan eerst naar Singapore om vervolgens door te reizen naar Jakarta. Later ga ik ook nog naar Bali en Thailand en op 6 december vlieg ik terug vanuit Bang Kok terug naar Nederland. Op deze blog kan je mijn reisverslagen lezen en blijf je op de hoogte van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 22439

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2015 - 24 December 2015

Thailand - Vietnam - Laos - Cambodja

08 Oktober 2012 - 06 December 2012

Singapore, Indonesie, Thailand

04 Maart 2011 - 25 April 2011

Nepal

Landen bezocht: